ترکیه قول داده نیروهایش را از سوریه خارج کند

سرویس ترکیه - نماینده ویژه روسیه در امور سوریه ادعا کرد که ترکیه قول داده است در اولین فرصت نیروهای خود را از سوریه خارج کند.

به گزارش کردپرس، الکساندر لاورنتیف، نماینده ویژه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در امور سوریه ادعا کرد که نمایندگان ترکیه اطمینان داده اند که نیروهایشان در اولین فرصت سوریه را ترک خواهند کرد.

بنا بر خبر اسپوتنیک، این دیپلمات روسی گفت: «شرکای ترکیه ای ما مدام اعلام و تاکید می کنند که به تمامیت ارضی، وحدت و استقلال سوریه احترام می گذارند، موقتا در آنجا حضور دارند و زمانی که فرصت ها فراهم شود، آنجا را ترک خواهند کرد.»

لاورنتیف افزود: «روسیه به ترکیه پیشنهاد کرده است که در مبارزه با تروریست ها در ادلب به آنها کمک کند و آنکارا در حال ارزیابی این موضوع است.»

او گفت: «روسیه امیدوار است با اقدامات مشترک کشورهای ضامن (روسیه، ترکیه و ایران) در سال آینده، ادلب از وجود تروریست ها پاک شود.»

لاورنتیف با بیان این که روسیه شاهد تلاش ترکیه برای اجرای تعهدات خود در این مناطق است، گفت: «متاسفانه این روند طولانی شده است و ما هنوز نمی‌توانیم به توافق‌هایی که در مارس 2019 به دست آمده است برسیم. برای نیل به این هدف ابتدا شبه‌نظامیان باید از بخش جنوبی ادلب و از بزرگراه M4 عقب نشینی کنند و همچنین ترکیه و روسیه در دو طرف این جاده پست های دیده بانی خود را دایر کنند.»

کد خبر 23879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha