دمیرتاش: احتمالاً اردوغان به انتخابات زودهنگام تن خواهد داد

سرویس ترکیه – دمیرتاش با توجه به احتمال اعلام انتخابات زودهنگام از احزاب اپوزیسیون خواست برای برگزاری انتخابات در هر زمانی آماده باشند.

به گزارش کردپرس، صلاح الدین دمیرتاش رئیس مشترک پیشین و دربند حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) معتقد است رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه ممکن است برگزاری انتخابات زودهنگام را اعلام کند.

دمیرتاش در گفتگو با روزنامۀ ینی یاشام گفت: «اردوغان تلاش خواهد کرد تا آخر در قدرت باقی بماند. با وجود این احتمال دارد به خاطر بحران اقتصادی و بحران در روابط خارجی انتخابات زودهنگام اعلام کند.»

وی افزود: «پیش بینی آسان نیست، اما باید برای برگزاری انتخابات در هر زمانی آماده بود.»

تصمیمات اقتصادی اردوغان و دستور کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی، کاهشی تاریخی را برای ارزش لیر در برابر دلار رقم زد. علاوه بر این، روز گذشته رسانه های ترکیه اعلام کردند میزان تورم در ماه گذشتۀ میلادی به رقم 36.1 درصد رسیده، که در 19 سال گذشته بی سابقه بوده است. این امر به کاهش محبوبیت اردوغان و حزب عدالت و توسعه (AKP) منجر شده و از سوی دیگر، احزاب اپوزیسیون نیز آن را دست مایۀ انتقاد و درخواست برگزاری انتخابات زودهنگام قرار داده اند.

دمیرتاش از احزاب سیاسی، جنبش های مدنی، فعالان اقصادی و اجتماعی درخواست کرد برای احتمال اعلام انتخایات زودهنگام آماده باشند و به صورت سازمان دهی شده و منضبط به فعالیت و مبارزه بپردازند.

کد خبر 24669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha