عدم ساماندهی جاده‌های مرگ در مهاباد/ سرنشینان خودرو در آتش سوختند

سرویس آذربایجان غربی- عدم تکمیل و سامانده محور های مهاباد به میاندوآب و مهاباد به بوکان دیروز کار دست شهروندان داد و طی ٢ تصادف رانندگی دردناک که با سوختن سرنشینان همراه شد، ٤ نفر کشته و چندین نفر هم مصدوم شدند.

به گزارش کردپرس، سردار فداکار مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی مهاباد در این خصوص گفت: طی گزارشی که مبنی بر تصادف در جاده مهاباد - میاندوآب (محور ترشکان) به مرکز ١٢۵ ارسال شد، بلافاصله نیروهای ایستگاە ٢ این سازمان به محل اعزام شدند.

او با بیان اینکه در این حادثه، خودرو واژگون شده به علت انفجار کپسول گاز و باک بنزین دچار آتش سوزی شد، ادامه داد: این حادثه دردناک به علت واژگونی خودروی ۲ کابینه مزدا رخ داد و متاسفانە ٣ نفر از سرنشینان این خودرو در دم جان باخته و ۲ نفر دیگر بە دلیل شدت جراحات به بیمارستان مهاباد انتقال داده شدند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی مهاباد اظهار کرد: در این عملیات نیروهای سازمان با همکاری آتش نشانی شهرک صنعتی، با استفاده از ست هیدرولیکی اجساد سرنشینان را رهاسازی کرده و سپس محیط ایمن سازی شد.

او ادامه داد: علت اصلی این حادثه توسط کارشناسان پلیس راه آذربایجان‌غربی در دست بررسی است.

محور مهاباد - میاندوآب به طول ۵۰ کیلومتر یکی از محورهای حادثه‌خیز جنوب آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود، قسمت عمده‌ای از این محور چهار بانده شده ولی از شهر گوگ تپه تا مهاباد هنوز ۲ بانده باقی مانده که بیشتر حوادث رانندگی در این محدوده صورت می‌گیرد.

تصادف دیگر در محور مهاباد- بوکان/ جاده برهان همچنان نا امن

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری در این باره نیز گفت: در پی گزارشی که مبنی بر تصادف در جاده مهاباد/ بوکان (محور برهان) نزدیک بە روستای درمان به مرکز ١٢۵ ارسال شد ، بلافاصله نیروهای ایستگاە ٢ این سازمان به محل اعزام شدند.

او افزود: این حادثه بین دو خودروی سواری پژو پارس و جیپ بوده که متاسفانە یک کشته و چندین زخمی برجای گذاشت.

فداکار گفت: در این عملیات، نیروهای سازمان آتش نشانی با استفاده از ست هیدرولیکی مخصوص تصادفات جنازه را رهاسازی کرده و طی هماهنگی با فوریت های پزشکی و فوت بر آن را تحویل داده و محیط را ایمن سازی کردند.

گفتنی است؛ محور مهاباد - میاندوآب به طول ۵۰ کیلومتر یکی از محورهای حادثه‌خیز جنوب آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود، قسمت عمده‌ای از این محور چهار بانده شده ولی از شهر گوگ تپه تا مهاباد هنوز ۲ بانده باقی مانده که بیشتر حوادث رانندگی در این محدوده صورت می‌گیرد.

همچنین؛ محور مهاباد به بوکان (جاده برهان) ۶۵ کیلومتر طول دارد و به علت وجود پیچ‌های خطرناک تردد اتوبوس و کامیون و سبقت در ۸۰ درصد این مسیر ممنوع است. حذف نقاط حادثه‌خیز و افزایش عرض آن در کاهش حوادث رانندگی از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است اما ساماندهی آن سال هاست نادیده مانده است!

پنجشنبه ١٥ تیر ماه نیز طی برخورد رخ به رخ یک سمند و تریلی ولوو در سه راهی دارلک مهاباد یک تن کشته شده بود.

کد خبر 2757959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha