بیدادِ کمبود امکانات اطفای حریق در جنگل های سردشت

سرویس آذربایجان غربی- روز گذشته دوباره آتش به جان اراضی کشاورزی و جنگلی شهرستان سردشت افتاد و در نبود امکانات اطفای حریق در ۳۵ هکتار از زمین‌های کشاورزی و اراضی مراتع و جنگلی به مدت ٢ ساعت در آتش سوخت.

به گزارش کردپرس، شهردار ربط در گفت و گوی خبری گفت: هر ساله با آغاز فصل تابستان آتش‌سوزی‌های ناشی از عوامل انسانی و طبیعی بخش وسیعی از این طبیعت بکر را تهدید می‌کند.

او افزود: متاسفانه اینبار نیز ۳۵ هکتار از مراتع جنگلی سردشت طعمه حریق شده و خسارت زیادی را به بار آورد.

رسولی تصریح کرد: در این آتش‌سوزی مقدار زیادی از مزارع گندم، جو، سماق، انگور و همچنین ۱۵ هکتار از جنگل‌های سردشت طعمه حریق شده و خسارت زیادی را به بار آورد.

شهردار ربط گفت: کمبود محیط‌بان، قرارگرفتن در نوار مرزی، وجود روستاهای متعدد در داخل این محدوده، کمبود اعتبار لازم برای صیانت از جنگل‌های سردشت بر مشکلات موجود افزوده است.

با حضور گروههای اطفای حریق و مشارکت جوامع  محلی آتش سوزی بعد از ٢ ساعت مهار شد و علت این فاجعه و برآورد خسارت حادثه در دست بررسی است.

گفتنی است؛ در کمبود امکانات ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی دهم تیر ماه جاری نیز ٧ هکتار از جنگل های استان در سردشت و نقده خاکستر شد و موضوع تجهیز بخش اطفای حریق و افزایش نیروی انسانی از سال های قبل تا کنون همچنان در حد وعده و وعید باقی مانده است و مشخص نیست اداره کل حفاظت منابع طبیعی دقیقا وظیفه اش چیست؟!

کد خبر 2758091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha