قلیچدار اوغلو در واکنش به نماینده کُرد CHP: نیروی مسلح ترکیه نور چشم ما است

سرویس ترکیه - قلیچدار اوغلو در واکنش به سخنان نماینده کرد CHP در انتقاد به نیروهای مسلح ترکیه، ضمن محکوم کردن او از تشکیل کمیته انضباطی علیه این نماینده خبر داد.

به گزارش کردپرس، در پی ایراد سخنان جنجالی در نقد عملکرد نیروهای مسلح ترکیه از سوی سزگین تانری کولو نماینده کرد حزب جمهوری خواه خلق (CHP) از حوزه دیاربکر، کمال قلیچدار اوغلو ضمن محکوم کردن این سخنان، اعلام کرد نیروی مسلح ترکیه نور چشم CHP است. او همچنین از بررسی این موضوع در کمیته انضباطی CHP  خبر داد.

سزگین تانری کولو نماینده کُرد CHP از دیاربکر، دو روز پیش در سخنانی انتقادی در شبکه TV100، خواستار روشن شدن حقایق درباره اتهامات نیروهای مسلح ترکیه در زمینه کشتار مردم غیر نظامی در کردستان ترکیه شده بود. سخنانی که با واکنش شدید علیه او حتی از جانب هم حزبی های خودش در CHP مواجه شد. 

فائق اوزتراک سخنگوی CHP بلافاصله پس از سخنان تانری کولو با انتشار پستی رسمی در حساب های رسمی CHP در شبکه های اجتماعی اعلام کرد: «اظهارات سزگین تانری کولو، نماینده دیاربکر که نیروهای مسلح ترکیه را متهم کرده است، غیر قابل قول هستند. نیروهای مسلح ترکیه نور چشمان ملت ما هستند. این موضوع در مراجع رسمی حزب ما مورد بررسی قرار خواهد گرفت.»

کمال قلیچدار اوغلو نیز در پاسخ به خبرنگاران، با اشاره به اظهارات فائق اوزتراک، سخنان تانری کولو را غیر قابل قبول دانست و گفت که این موضوع در کمیته انضباطی حزب مورد بررسی قرار خواهد گرفت. قلیچدار اوغلو تاکید کرد: «نیروهای مسلح ترکیه نور چشم ما هستند.»

او در بخش دیگری از سخنان خود گفت: «حزب جمهوری خواه خلق به معنای حکومت جمهوری ترکیه است. ما از سنتی آمده ایم که این دولت را پایه گذاری کرده است. ما فراموش نکرده ایم که مرحوم اجویت چکونه در کنار اربکان جنگید و پرچم ترکیه را به اهتزاز در آورد... حزب جمهوری خواه خلق یعنی ترکیه، من می خواهم همه این را بدانند.»

گفتنی است، دادستانی کل آنکارا نیز با انتشار بیانیه ای، از آغاز تحقیقات قضائی علیه سزگین تانری کولو خبر داد. دادستانی آنکارا در بیانیه خود با استناد به «ماده 301 قانون مجازات ترکیه به شماره 5237، و ماده 216 قانون مجازات شماره 5237» تانریکولو را متهم به «توهین و تحقیر علیه سازمان ها و ارگان های دولتی ترکیه» و «نفرت افکنی و ایجاد دشمنی میان مردم» کرد.

کد خبر 2760685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha