اردوغان: این تروریست را بی مجازات نمی گذاریم

سرویس ترکیه - اردوغان سزگین تانری کولو نماینده کرد CHP را تروریستی در لباس نماینده مجلس توصیف کرد و گفت که به عنوان دولت و دستگاه قضا او را مجازات خواهد کرد.

به گزارش کردپرس، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و رئیس حزب عدالت و توسعه (AKP) در واکنش به سخنان اخیر سزگین تانری کولو نماینده کُرد حزب جمهوری خواه خلق (CHP) از حوزه دیاربکر، او را تروریستی دانست که به عنوان نماینده به مجلس راه یافته است. اردوغان اعلام کرد که هم از سوی دولت و هم قوه قضائیه درس لازم به این نماینده داده خواهد شد.

اردوغان با شرکت در مراسم قرعه کشی فرماندارهای مناطق که در کاخ اردوغان در بشتپه برگزار شد، در واکنش به سخنان سزگین تانری کولو، گفت: «او به اصلاح نماینده مجلس است، اما در واقع تروریست است. این ها نمی توانند پهپادهای بمب افکن و تسلیحات دیگر ما را هضم کنند. زیرا این ها نمی توانند حملات ما به گابار، جودی و تندورک برای نابودی تروریست ها در لانه هایشان را تحمل کنند.»

اردوغان با اشاره به آغاز تحقیقات قضائی علیه سزگین تانری کولو نماینده CHP، گفت: «ما موظفیم که هم به عنوان دولت و هم به عنوان قوه قضائیه درس لازم را به این ها بدهیم.ما به دموکراسی نازل بله نخواهیم گفت.»

لازم به ذکر است، سزگین تانری کولو نماینده کُرد CHP از دیاربکر، چند روز پیش در سخنانی انتقادی در شبکه TV100، خواستار روشن شدن حقایق درباره اتهامات نیروهای مسلح ترکیه در زمینه کشتار مردم غیر نظامی در کردستان ترکیه شده بود. سخنانی که با واکنش شدید علیه او حتی از جانب هم حزبی های خودش در CHP مواجه شد.

دادستانی آنکارا نیز بلافاصله پس از پخش این سخنان، تحقیقات قضائی علیه این نماینده کرد را آغاز  کرد. 

رسانه های طرفدار دولت ترکیه نیز با واکنش گسترده به سخنان این نماینده دیاربکر، او متهم به سیاه نمایی و افترا علیه نیروهای مسلح ترکیه، همچنین حمایت از PKK و جماعت فتو کردند.

از سوی دیگر کمال قلیچدار اوغلو رئیس CHP همچنین فائق اوزتراک سخنگوی این حزب هر دو سخنان تانری کولو را محکوم کردند. قلیچدار اوغلو با بیان این که «نیروی مسلح ترکیه نور چشم ما است» از برگزاری کمیته انضباطی داخل حزب درباره این نماینده کرد خبر داد.

به این ترتیب گمانه زنی ها مبنی بر لغو مصونیت قضائی تانری کولو، دادگاهی شدن او و افتادنش به زندان قوت گرفتند.

کد خبر 2760826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha