ارسال پرونده لغو مصونیت قضائی نماینده دیاربکر به ریاست جمهوری ترکیه

سرویس ترکیه - پرونده لغو مصونیت قضائی نماینده دیاربکر به ریاست جمهوری ترکیه ارسال شد.

به گزارش کردپرس، پرونده لغو مصونیت قضائی تهیه شده علیه سزگین تانری کولو نماینده کُرد حزب جمهوری خواه خلق (CHP) از حوزه دیاربکر، به اتهام «توهین به نیروهای نظامی ترکیه» به نهاد ریاست جمهوری ترکیه ارسال شد.

دادستانی آنکارا پرونده لغو مصونیت قضائی علیه تانری کولو نماینده دیاربکر را به دادگستری ترکیه ارسال کرد. تانری کولو در این پرونده به «تحریک مردم به دشمنی، و توهین به نیروهای نظامی و امنیتی ترکیه» متهم شده است.

وزارت دادگستری پرونده لغو مصونیت قضائی این نماینده دیاربکر را به نهاد ریاست جمهوری ارسال کرد. ریاست جمهوری ترکیه این پرونده را به ریاست مجلس ترکیه خواهد فرستاد تا درباره آن تصمیم گرفته شود. 

لازم به ذکر است، سزگین تانری کولو نماینده کُرد CHP از دیاربکر،  هفته پیش در سخنانی انتقادی در شبکه TV100، خواستار روشن شدن حقایق درباره اتهامات نیروهای مسلح ترکیه در زمینه کشتار مردم غیر نظامی در کردستان ترکیه شده بود. سخنانی که با واکنش شدید علیه او حتی از جانب هم حزبی های خودش در CHP مواجه شد.

دادستانی آنکارا  بلافاصله پس از پخش این سخنان، تحقیقات قضائی علیه این نماینده کرد را آغاز  کرد. 

رسانه های طرفدار دولت ترکیه نیز با واکنش گسترده به سخنان این نماینده دیاربکر، او متهم به سیاه نمایی و افترا علیه نیروهای مسلح ترکیه، همچنین حمایت از PKK و جماعت فتو کردند.

از سوی دیگر کمال قلیچدار اوغلو رئیس CHP همچنین فائق اوزتراک سخنگوی این حزب هر دو سخنان تانری کولو را محکوم کردند. قلیچدار اوغلو با بیان این که «نیروی مسلح ترکیه نور چشم ما است» از برگزاری کمیته انضباطی داخل حزب درباره این نماینده کرد خبر داد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز در سخنانی با تروریست خواندن تانری کولو اعلام کرد که به زودی هم از سوی دولت و هم قوه قضائیه درس لازم به این نماینده داده خواهد شد.

کد خبر 2760947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha