دولت AKP-MHP و اپوزیسیون ملی ترکیه در جنایت علیه کردها و کتمان حقیقت همدست اند

سروی ترکیه - حزب چپ سبز و HDP با انتشار بیانیه ای در حمایت از تانری کولو، دولت AKP-MHP و اپوزیسیون ترکیه را در کشتار علیه کردها و کتمان حقیقت همدست توصیف کردند.

به گزارش کردپرس، در پی تشکیل پرونده قضائی علیه سزگین تانری کولو نماینده کرد حزب جمهوری خواه خلق (CHP) از حوزه دیاربکر، حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) و حزب آلترناتیو آن حزب چپ سبز، با انشار بیانیه ای کتبی ضمن حمایت از این نماینده کرد، اپوزیسیون ترکیه را به حمایت از جنایت های صورت گرفته علیه کردها، ارمنی ها و دیگر اقلیت ها از سوی دولت های ترکیه متهم کردند.

در بیانیه منتشر شده از سوی این دو حزب در حساب های رسمی آنها در فضای مجازی، آمده است:

«دولت AKP-MHP، و احزاب اپوزیسیونی که در زمین سیاسی آن بازی می کنند، همچنین حلقه هایی که از رانت و جنگ تغذیه می کنند، هر کسی را که حقیقت را می گوید به دشمن تبدیل کرده و هجمه ای جهت بی اعتبار کردن او را آغاز می کنند. 

پس از مردان یانارداغ (روزنامه نگار زندانی و سردبیر شبکه TELE1) نوبت به سزگین تانری کولو رسید تا هدف هجمه های این گروه قرار گیرد. 

جنایاتی که از طرف حکومت ترکیه در دهه 1990 علیه کردها صورت گرفت، امروز نیز همچنان ادامه دارد. دولت AKP-MHP و "اپوزیسیون ملی و خودی" آن از عاملان آن جنایت ها محافظت می کنند.

کسانی که ابتدا جنایات مرتکب شده علیه ارمنی ها، کردها، علوی ها و دیگران را انکار می کنند و سپس سعی در ساکت کردن صدای کسانی دارند که از این جنایت ها سخن می گویند؛ نمی توانند باعث پنهان شدن حقیقت شوند.

رویکرد مبتنی بر انکار، طرد و کشتار از سوی این گروه که مسئول تبرئه جنایات های صورت گرفته از سوی حکومت ترکیه در مورد کردها است، تازگی ندارد. وقتی یک کرد حقیقت را می گوید، مورد خشم دشمنان حقیقت قرار می گیرد، به ویژه از سوی حزب متبوع خودش. 

تاریخ این حقیقت را ثبت کرده است. جنایتکاران و کسانی که از آنها محافظت می کنند از پاسخگویی در پیشگاه عدالت گزیر و گریزی نخواهند داشت.

ما در هر شرایطی پای دفاع از حقیقت و تحقق آن ایستاده ایم.»

گفتنی است، سزگین تانری کولو نماینده کُرد CHP از دیاربکر، چند روز پیش در سخنانی انتقادی در شبکه TV100، خواستار روشن شدن حقایق درباره اتهامات نیروهای مسلح ترکیه در زمینه کشتار مردم غیر نظامی در کردستان ترکیه شده بود. سخنانی که با واکنش شدید علیه او حتی از جانب هم حزبی های خودش در CHP مواجه شد.

دادستانی آنکارا نیز بلافاصله پس از پخش این سخنان، تحقیقات قضائی علیه این نماینده کرد را آغاز  کرد. 

رسانه های طرفدار دولت ترکیه نیز با واکنش گسترده به سخنان این نماینده دیاربکر، او متهم به سیاه نمایی و افترا علیه نیروهای مسلح ترکیه، همچنین حمایت از PKK و جماعت فتو کردند.

از سوی دیگر کمال قلیچدار اوغلو رئیس CHP همچنین فائق اوزتراک سخنگوی این حزب هر دو سخنان تانری کولو را محکوم کردند. قلیچدار اوغلو با بیان این که «نیروی مسلح ترکیه نور چشم ما است» از برگزاری کمیته انضباطی داخل حزب درباره این نماینده کرد خبر داد.

کد خبر 2760734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha