تأیید شهردار قروه زیر سایه ابهامات

سرویس کردستان- پس از اعلام شبهه در انتخاب «قدرت الله سیف پناهی» به عنوان شهردار قروه، در نبود شفافیت و بدون پاسخ به افکارعمومی، هیئت تطبیق رأی بر تأیید این گزینه داد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، در حالی شورای قروه بعد از گذشت ۷ ماه شهردار این شهر را معرفی و انتخاب کردند که به ۲۴ ساعت نکشیده بود و تعدادی از اعضا نسبت به وجود شبهه در رأی گیری اعتراض کرده و درخواست بازبینی و در صورت امکان ابطال آن را داشتند.

از یک طرف به گفته «محمدرضا آئینی» یکی از اعضای معترض به رأی گیری اشتباهی رخ داده و رأی یکی از اعضا نادرست اعلام شده و از طرف دیگر رئیس شورا تأکید داشت که همه چیز شفاف بوده و هیچ اشتباهی در کار نبوده است.

گرچه انتظار می رفت فرماندار شهرستان به عنوان رئیس هیئت تطبیق نسبت به این اعتراض به افکار عمومی توضیح دهد و نتیجه بازبینی و بررسی ها را شفاف اعلام کند، اما مثل همیشه «خلیل فعله گری» ترجیح داد در حصار بی توجهی به رسانه ها و افکار عمومی کار خود را کاملاً غیرشفاف پیش ببرد!

با این وجود بنا به سخنان «محمدرضا آئینی» و «میلاد خالدیان» پس از بررسی دوربین های شورا و همین طور بازبینی برگه های رأی و همین طور صورتجلسه مربوط، محرز شد ۴ نفر از اعضای شورا به «قدرت الله سیف پناهی» رأی داده اند. این در حالی است که همان عضو شورا که نسبت به اشتباه خواندن رأی خود معترض بود و می گفت در برگه رأی نام «رضا کرمی» را نوشته اما همین فرد در صورت جلسه شورا نام «قدرت الله سیف پناهی» را تأیید کرده است!

معلوم نیست در روز رأی گیری چه شده و چه اتفاقی افتاده که رأی داخل تعرفه با رأی صورتجلسه متفاوت است!؟ چنین خطای فاحشی تنها در یک صورت امکان دارد پیش آمده باشد و آن هم اصرار بر انتخاب یک نفر! و اینجاست که باید گفت اگر اینگونه باشد شورای شهر دست به انتخاب نزده اند بلکه روند انتصاب را پیش برده اند!

در هر صورت باتوجه به وجود ابهامات و اما و اگرهایی در سابقه شهردار مورد تأیید هیئت تطبیق نیاز است فرماندار قروه به شهروندان پاسخ دهد که اولاً چرا بررسی اعتراض را با حضور خبرنگاران انجام ندادند و چرا آن عضو شورا که تأکید دارد رأی او اشتباه شده سکوت کرده و حاضر به دفاع از حق خود نیست!؟ دوماً آیا هیئت تطبیق که برای همه گزینه های قبلی از بررسی سوابق و قانون سخن می گفتند چرا برای این گزینه پرونده سوابق او را در شهرداری دهگلان مورد بررسی قرار نداده اند!؟ آیا نباید هرآنچه ابهام و شبهه در سابقه شهردار مدنظر وجود دارد شفاف سازی شده و شائبات رفع شوند!؟

باید دانست این مسایل چندان ساده نیستند که به راحتی توجیه و بدون پاسخ گویی از آن گذشت و فراموش کرد. /   

کد خبر 2763298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha