انتخاب شهردار قروه به کجا رسید!؟

سرویس کردستان- نزدیک به یک سال می شود که قروه شهردار ندارد و این در حالی است که چنین وضعیتی شهر را درگیر یک بلاتکلیفی کرده و معلوم نیست مسئولان امر چرا حاضر به تسریع در اعلام نتیجه نیستند!؟

به گزارش خبرنگار کردپرس، ششمین شورای شهر قروه در حالی دومین سال روی کار آمدن خود را می گذراند که بدترین عملکرد را تا کنون داشته اند به خصوص در انتخاب شهردار؛ به طوری که از همان سال نخست یک نوع بازی پیچیده ای را برای انتخاب شهردار در پیش گرفتند و به نوعی بیشتر به دنبال انتصاب شهردار بودند تا انتخاب! چه آن زمانی که «خسرو عزتی» را شهردار کردند و با پرونده ای از اقدامات غیرقانونی (اعم از پرداخت وام به شورا و ترک تشریفات مناقصات و مزایده ها و...)، او را در لیست استعفای اجباری قرار دادند و چه حالا که فردی با سابقه کاری سؤال برانگیز را معرفی کرده و بلاتکلیف در انتظار پاسخ استانداری کردستان هستند! پاسخی که به نظر می رسد در پروسه محافظه کاری بماند و برای افکارعمومی شفاف سازی نشود.

در واقع از زمان معرفی «قدرت الله سیف پناهی» به عنوان شهردار پیشنهادی شورا، حدود یک ماه و نیم می گذرد و گرچه این گزینه مورد تأیید کمیته تطبیق قرار گرفت اما با وجود شبهاتی در رأی گیری شورا و همچنین شائبه هایی در سابقه کاری، پرونده به استانداری کردستان رفته و منتظر اعلام نتیجه نهایی است.

نتیجه ای که گرچه مدیرکل امور شهری استانداری می گوید هنوز نتیجه ای قطعی اعلام نشده و فعلاً به دنبال استعلامات لازم رفته و مهلت قانونی اعلام نتیجه هنوز به پایان نرسیده؛ اما بررسیهای خبرنگار کردپرس نشان می دهد که به احتمال زیاد نتیجه استعلام به رد صلاحیت برسد.

با این وجود هرچند به نظر می رسد متولیان امر حاضر به شفاف سازی نیستند اما به گفته «محمدرضا آئینی» یکی از اعضای شورای شهر بنا به اعلام شفاهی مسئولان «سیف پناهی» رد شده و حالا باید شورای شهر به دنبال انتخاب گزینه دیگری باشند. هرچند او معتقد است متولیان استانداری باید به صورت رسمی نتیجه استعلام را به اعضای شورا اعلام کنند تا بتوان روال قانونی را در پیش گرفت.

«آئینی» همچنین به این نکته اشاره کرد که گزینه انتخابی شورا برای شهردار، از بدنه سازمان شهرداری ها بوده و برای تأیید یا رد صلاحیت او نیازی به این همه زمان نبود و باید زودتر نتیجه اعلام شده و شود.

مطابق سخنان او مسئولان مرتبط باید هرچه سریع تر نتیجه را مشخص کنند تا شورا بتواند به تعیین تکلیف لازم برسد چرا که این یک سال بدون شهردار ماندن شهر تبعات ناخوشایندی را به همراه داشته و دارد.

با این وصف اگر رد صلاحیت «قدرت الله سیف پناهی» قطعی باشد، باید کمیته تطبیق شهرستان قروه به افکارعمومی پاسخ دهند که برچه اساسی اقدام به تأیید او کردند و حتی به شائبه های مطرح شده هم اهمیتی ندادند!؟ آیا پاسخی خواهند داد یا مثل همیشه در حصار سکوت پیش می روند! و همین طور بیان شود که وقتی شورا قادر به انجام وظیفه خود نیستند و ملاک های لازم برای انتخاب شهردار را در نظر نمی گیرند چرا طبق قانون منحل کردن این پارلمان شهری در دستور کار قرار نمی گیرد!؟ آیا غیر از این است که وجود چنین شورایی بیشتر به شهر آسیب می رساند تا منفعت!؟         

کد خبر 2765180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha