شورای قروه در بن بست انتخاب شهردار

سرویس کردستان- پس از رد گزینه انتخابی شورای قروه برای شهرداری توسط شورای حل اختلاف استان، بار دیگر انتخاب شهردار به بن بست شورا خورده و معلوم نیست این بلاتکلیفی تا به کی ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، اواخر فروردین سال جاری بود که شهردار وقت قروه در پروسه استیضاح، استعفای اجباری داد و از آن روز به بعد شورای شهر با چالش تکراری انتخاب شهردار روبرو گشت. اعضای شورای شهر با تعیین سرپرست به سراغ انتخاب شهردار رفتند و بعد از گذشت ۶ ماه در حالی «مرتضی سنندجی» را به عنوان شهردار انتخاب کردند که نه تنها توسط هیئت تطبیق شهرستان رد شد بلکه شورای حل اختلاف کردستان هم این گزینه را تأیید نکرد. هرچند علت اصلی تأیید نشدن این گزینه در ابهام مانده و پاسخی هم از جانب متولیان داده نشده و معلوم نیست چرا پروسه شفافیت در این شهر همچنان تار است! با این وجود رد «سنندجی» که می رفت تا به عنوان سی و پنجمین شهردار قروه باشد بار دیگر چالش شورا برای انتخاب شهردار را پررنگ کرد. چالشی که مثل همیشه به اختلافات داخلی کشید و تلاش ها برای کنار گذاشتن «شهرام عبدالملکی» به عنوان سرپرست جدی شد و کار به جایی رسید که در نهایت شورا روز گذشته سرپرستی را از «عبدالملکی» گرفته و به یکی دیگر از پرسنل شهرداری به نام «محمد محسن میری» دادند. کسی که مسئول حوزه عمرانی شهرداری بوده و از نظر مسئولیتی بسیار زیر ذره بین و سؤال قرار دارد.

از یک طرف بسیاری معتقدند با همان انتخاب «خسرو عزتی»، اعضای شورای شهر نشان دادند چندان برای شهر دغدغه ندارند و از طرف دیگر با گزینه هایی که انتخاب می کنند می توان فهمید چندان توانایی لازم در روی کار آوردن یک فرد کارآمد را نداشته و حتی اگر هم داشته باشند به دلایل کاملاً مشخص حاضر به انتخاب چنین فردی نیستند!

جدای از همه این موارد بلاتکلیف ماندن شهرداری خود تبدیل به معضلی شده که اعتراضات شهروندن را در پی داشته به طوری که عوامل شهرداری بسیاری از کارها را به بهانه انتخاب نشدن شهردار و داشتن سرپرست تنها آن طور که باید انجام نمی دهند.

در این میان به نظر می رسد یکی از اصلی ترین دلایل بی شهردار ماندن قروه در اختلافات داخلی اعضای شورا باشد؛ اختلافاتی که گاهی مورد سوءاستفاده هم قرار می گیرد و منجر به توقف قهری پروژه های حساس می شود.

حال باتوجه به آنچه گفته شد باید پرسید چرا فرماندار شهرستان به عنوان ناظر بر شورای شهر و شهرداری تکلیف نهایی این بلاتکلیفی و سردرگمی را روشن نمی کند!؟ چرا که این وضعیت نابسامان نه به نفع شهر است و نه به نفع شهروندان. /

کد خبر 2762144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha