فیلم تئاتر «شهر من گل های قالی» اجرا شد

سرویس کردستان- فیلم تئاتر «شهر من گل های قالی» به نویسندگی «مجتبی کریمی» برگرفته از آثار تاریخی پژوهشگر قروه ای «محسن صالحی» اجرا و به روی صحنه رفت.

به گزارش خبرنگار کردپرس، فیلم تئاتر شهر من گل های قالی به نویسندگی و کارگردانی «مجتبی کریمی» از هنرمندان کشوری و تهیه کنندگی «یونس رستمی» در شهرستان قروه به روی صحنه رفت. این نمایش که برگرفته از آثار پژوهشگر مطرح قروه ای «محسن صالحی» است با هدف معرفی تاریخ و فرهنگ قروه و با درونمایه شناخت کسانی که برای این شهرستان تلاش کرده اند اجرا شد.

«شهر من گل های قالی» برداشتی آزاد از کتاب های «بلوک اسفندآباد، ذکر صدمات و جنگ سولچه» بوده که به گفته «محسن صالحی» با الهام از برخی ویژگی های تاریخی منطقه و وقایع و رویدادها ساخته شده است.

فیلم تئاتر «شهر من گل های قالی» اجرا شد

این پژوهشگر و نویسنده قروه ای در گفت و گو با خبرنگار کردپرس به ایده پردازی در این کار اشاره کرد. «انگیزه کار برایم مهم بود و وقتی متوجه شدم کارگردان چه هدفی دارد خوشحال شدم. در واقع «مجتبی کریمی» همان طور که خود می گوید قصدش از این کار ادای دینی به شهر و دیار خودش بوده و این نشانه علاقه و عشق او به قروه است».

«صالحی» با تأکید بر علاقه کارگردان این نمایش از روال ساخت کار گفت. «خب کارگردان وقتی درباره ایده اش با من صحبت کرد خوشحال شدم و اعلام آمادگی کردم و بعد از ملاقات با او یک جان شیفته و شیدای هنر را دیدم که به عشق دیار خود کار می کند».

از نظر او اینکه چنین هنرمندی با وجود کارهای بهتر، می آید و جوانان و نوجوانان قروه را با تاریخ و فرهنگ شهرشان آشنا می کند بسیار ارزشمند است.

«صالحی» سپس با بیان اینکه با کارگردان مدام در ارتباط بوده، گفت که «با این استخراج هنری سعی شده قلب مردم قروه به هم نزدیک شود و یک اثری بدیع به وجود آمده است».

فیلم تئاتر «شهر من گل های قالی» اجرا شد

او نام انتخاب شده برای نمایش را نوعی رساندن پیام وحدت و تنوع فرهنگی در قروه دانست. «کارگردان مردم قروه را گل های قالی می داند که با اتحاد و همدلی با یکدیگر زندگی می کنند و هر کدام نقشی در شکل گیری این قالی دارند».

«محسن صالحی» از اینکه آثار تاریخی اش تبدیل به سوژه هنری شده ابراز خوشحالی کرد و چنین ایده پردازی ها برای جذب مردم به تاریخ و فرهنگ شهرشان را جالب و دارای اهمیت خواند.

این نمایش بازخوانی از نخستین نقش پردازان در شکل گیری قروه بود که به روی صحنه رفت و به اجرا درآمد. /

کد خبر 2766123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha