کاهش شدید تولید نفت خام در اقلیم کردستان عراق

سرویس جهان- بر اساس گزارش دو نشریه انگلیسی، میزان تولید نفت خام در اقلیم کردستان به حدود یک سوم کاهش یافته است.

به گزارش کردپرس، مجله معتبر اویل پرایس و خبرگزاری آرگوس مدیا از کاهش شدید تولید نفت خام در اقلیم کردستان به میزان یک سومنسبت به سال قبل خبر داده اند.

بر اساس این گزارشها، در حال حاضر روزانه فقط 200000 بشکه نفت خام در اقلیم کردستان تولید می شود در حالی که صادارت نفت خام روزانه تا قبل از مسدود شدن خط لوله انتقال نفت خام اقلیم کردستان از سوی ترکیه نزدیک به 500000 بشکه بود و مقادیری هم در داخل مصرف می شد.

مججموعه رسانه ای آرگوس که دفتر اصلی آن در انگلیس است، در تازه ترین گزارش خود میزان واقعی تولید نفت خام در اقلیم کردستان را روانه 200000 بشکه تخمین زده است که به خریداران داخلی فروخته می شود و به مصارف داخلی می رسد.

مجله اویل پرایس نیز درباره زمان ازسرگیری صادرات نفت خام اقلیم کردستان تاکید کرده است با توجه به این که هیچ پیشرفت خاصی در مذاکره بر سر این موضوع میان اربیل و بغداد از یک طرف و شرکت های نفتی خارجی با اربیل و بغداد از طرفی دیگر حاصل نشده است. احتمال ازسرگیری صادرات نفت خام اقلیم کردستان در آینده ای نزدیک بعید است.

بافل طالبانی، رهبر حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق  نیز روز گذشته در مصاحبه با خبرگزاری آرگوس تاکید کرده بود که روابط میان اربیل و بغداد بسیار شکننده است و بعید است صادرات نفت خام اقلیم کردستان در آینده ای نزدیک از سر گرفته شود.

انجمن صنعت نفت اقلیم کردستان متشکل از 8 شرکت نفتی آمریکایی و اروپایی دو هفته پیش ضمن ابراز ناامیدی از ازسرگیری صادرات نفت خام اقلیم کردستان از طریق ترکیه، برای تحت فشار قرار دادن بغداد به کنگره و دولت آمریکا متوسل شده و از آمریکا خواستند به خاطر حفظ سرمایه گذاری 10 میلیارد دلاری آمریکاییها در اقلیم کردستان هم که شده، بغداد را برای توافق با اقلیم کردستان و این شرکتها تحت فشار قرار دهد.

شرکت های نفتی خارجی که با توقف صادرات نفت خام اقلیم کردستان مجبور به کاهش تولید نفت شده اند، برای کاهش هزینه ها اقدام به اخراج کارکنان داخلی و خارجی کرده اند.

کد خبر 2767068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha