بدهی سنگین اقلیم کردستان به برخی شرکت های نفتی خارجی

سرویس جهان- شرکت دی ان او نروژ اعلام کرد اقلیم کردستان فقط بابت دستمزد شش ماه استخراج نفت توسط این شرکت بیش از 300 میلیون دلار بدهکار شده است.

به گزارش کردپرس، بر اساس گزارش سالانه بیلان مالی چند شرکت نفتی خارجی فعال در اقلیم کردستان از جمله دی ان او نروژ، گولف کی ستون، جنل انرژی و غیره، هر کدام از این شرکتها دستمزد استخراج نفت خود در ماههای پایانی سال 2023 و سه ماه اول سال 2024 را دریافت نکرده اند.

شرکت دی ان او نروژ در بیلان مالی سال 2023 خود اشاره کرده است که اقلیم کردستان عراق بابت دستمزد شش ماه گذشته این شرکت حدود 315 میلیون دلار بدهکار است و به دلیل این که منبع مالی برای پرداخت ندارد ممکن است این بدهی باز هم به تعویق بیفتد.

بر اساس گزارش مالی شرکت های نفتی خارجی در اقلیم کردستان از جمله 8 شرکت عضو انجمن صنعت نفت اقلیم کردستان، دولت اقلیم کردستان نتوانسته است دستمزد  شرکت های نفتی خارجی در سال 2023 را به طور کامل پرداخت کند و منبع مالی هم برای پرداخت در اختیار ندارد.

بر اساس گزارش دی ان او، تنها منبع مالی قابل توجه اقلیم کردستان فروش نفت خام از طریق ترکیه است که در یک سال گذشته متوقف مانده است و هنوز افق روشنی برای از سرگیری صادرات نفت خام اقلیم کردستان وجود ندارد.

بر اساس گزارش سالانه شرکت های نفتی خارجی، مجموع بدهی اقلیم کردستان به شرکت های نفتی بیش از یک میلیارد دلار برآورد می شود و ممکن است دولت اقلیم کردستان- با ادامه توقف صادرات نفت- نتواند این بدهی را پرداخت کند و در نتیجه، وضعیت مالی این منطقه بحرانی تر خواهد شد.

شرکت دی ان او گفته است هیچ تضمینی برای از سرگیری صادرات نفت خام اقلیم کردستان در آینده ای نزدیک وجود ندارد.

کد خبر 2768965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha