نخست وزیر عراق: بانک (TBI) بانکی کردن حقوق کارمندان اقلیم کردستان را آغاز کرده است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق گفت که بانک تجارت عراق (TBI) بانکی کردن حقوق کارمندان اقلیم کردستان را آغاز کرده و اقلیم کردستان را موظف به واگذاری درآمدهای نفتی کرده است.

به گزارش کردپرس به نقل از سایت خبری آوینه، محمد شیاع السودانی، طی یک کنفرانس خبری اعلام کرد که دولت اقلیم کردستان باید کلیه درآمدهای‌ خود را تحویل دهد و دیوان نظارت دارایی عراق و اقلیم کردستان هم باید به صورت ماهانه لیست حقوق بگیران اقلیم کردستان را بازنگری کند.

وی تأکید کرد که دولت اقلیم کردستان باید درآمدهای غیرنفتی خود را واگذار کند.

محمد شیاع سودانی همچنین گفت: «درحال حاضر حقوق کارمندان اقلیم کردستان "بدون بازگشت به سهم اقلیم کردستان از بودجه" پرداخت می‌شود».

وی درخصوص پروسه بانکی کردن حقوق کارمندان اقلیم کردستان افزود: «بانک تجارت عراق (تی بی آی) بانکی کردن حقوق کارمندان اقلیم را آغاز کرده است اما تکمیل و اتمام این روند زمان می‌برد».

 سودانی درمورد ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان اشاره کرد که هزینه استخراج هر بشکه نفت در اقلیم کردستان 26 دلار است اما در عراق 8 دلار می‌باشد، عراق آماده ازسرگیری نفت اقلیم کردستان است اما  شرکتهای نفتی حاضر به از سرگیری صادر نفت نیستند.

وی اضافه کرد که قراردادهای نفتی باید مورد بررسی و بازنگری قرار گیرند اما شرکتها با بازنگری قراردادها موافقت نمی‌کنند.

کد خبر 2770797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha