استاندار آذربایجان غربی: در مدت دو سال گذشته بالغ بر یک میلیارد دلار مبادلات تجاری در مرز حاجی عمران انجام گرفته است

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ استاندار آذربایجان غربی کشور ایران با بیان این که اشتراکات فرهنگی میان ایران و اقلیم کردستان وجود دارد  افزود برای تقویت روابط میان دو طرف در زمینه مختلف فعالیت خواهند کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری کردستان ۲۴، محمد صادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی در یک نشست مطبوعاتی از مردم و اقلیم کردستان برای اظهار همدردی به مناسبت درگذشت رئیس جمهور ایران سپاس و قدردانی کرد همچنین از نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان و مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان برای شرکت در مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور ایران تشکر ویژه کرد.

صادق معتمدیان اشاره کرد در مدت چهار سال گذشته به منظور تقویت روابط فی مابین سه بار به اقلیم کردستان سفر کرده است.

استاندار آذربایجان غربی اشاره کرد روابط آنها با استان اربیل و استانها و ادارات مستقل اقلیم کردستان تجربه‌ای موفقیت آمیز بوده است.

نامبرده افزود اشتراکات فرهنگی میان ایران و اقلیم کردستان وجود دارد و تهران قصد دارد روابط خود را در زمینه فرهنگی و عرصه‌های دیگر گسترش دهد.

صادق معتمدیان تصریح کرد در مدت سال گذشته بالغ بر یک میلیارد دلار تبادلات بازرگانی در مرز حاج عمران میان ایران و اقلیم کردستان انجام گرفته است.

روز چهارشنبه هیئتی از جمهوری اسلامی ایران به ریاست محمد صادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی همراه با تعدادی از مقامات جمهوری اسلامی ایران و از طریق مرز حاج عمران وارد اربیل پایتخت اقلیم کردستان شد.

کد خبر 2771378

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha