نامزد تصدی منصب استانداری کرکوک باید توسط اتحادیه میهنی کردستان معرفی شود

سرویس عراق و اقلیم کردستان- سروه محمد، نماینده اتحادیه میهنی کردستان در مجلس عراق از همه نیروهای سیاسی دراستان کرکوک خواست تا برای حل بحران این استان در کنار اتحادیه میهنی بایستند.

به گزارش کردپرس،سروه محمد، نماینده اتحادیه میهنی کردستان در مجلس عراق، درگفتگو با خبرگزاری «السومریه نیوز» گفت: اتحادیه میهنی کردستان در انتخابات شورای استان کرکوک 6 کرسی را به دست آورده است و این بدان معنا است که درانتخابات استان کرکوک مقام اول را کسب کرده است، لذا استاندار کرکوک باید بر اساس آنچه با دولت فدرال بر سر آن توافق شده است، از اتحادیه میهنی برگزیده شود.

وی افزود: همه اتهامات حزب دمکرات کردستان مبنی بر مانع تراشی اتحادیه میهنی دربرابر انتخاب استاندار کرکوک، نادرست است.

سروه محمد همچنین گفت: «ما در اتحادیه میهنی کردستان علاقه مند به حفظ  منافع عمومی در استان کرکوک،به دلیل اینکه این استان متشکل از عرب ها، کردها، شیعیان و مسیحیان است، هستیم و از این رو کرکوک نیازمند  تعیین یک استاندار مناسب است.

این نماینده اتحادیه میهنی کردستان، با بیان اینکه نامزد تصدی منصب استانداری کرکوک باید از اتحادیه میهنی کردستان باشد نه از شخصیت های مستقل، تصریح کرد: « مابرای تصدی این منصب، نامزدهای بسیار مجرب و شایسته ای از اهالی استان کرکوک داریم».

وی از همه نیروهای سیاسی استان کرکوک خواست برای تصمیم‌گیری درباره حل بحران استان کرکوک و انتخاب استاندار با اتحادیه میهنی کردستان همکاری کنند تا استاندار منتخب بتواند وظایف خود را به خوبی انجام دهد.

کد خبر 2772254

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha