دیندار زیباری: دولت اقلیم کردستان هیچ پناهجوی سوری را به وطنش بازنگردانده است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- در چند روز اخیر، برخی از رسانه ها در شبکه های اجتماعی، گزارشهایی درباره بازگرداندن پناهجویان سوری به وطن خودشان منتشر کرده بودند، هماهنگ کننده امور بین المللی دولت اقلیم کردستان این گزارشها را غیرواقعی و بی اساس خواند و گفت: 250 هزار پناهجوی سوری در اقلیم کردستان هستند.

به گزارش کردپرس به نقل از کردستان 24، دیندار زیباری، هماهنگ کننده امور بین المللی دولت اقلیم کردستان در اظهاراتی گفت: دولت اقلیم کردستان هیچ پناهجوی سوری سوری را به زادگاه خودشان بازنگردانده و تا به امروز بیش از 250 هزار پناهجوی سوری در اقلیم کردستان حضور دارند، این پناهجویان اقلیم کردستان توسط وزارت داخلی اقلیم و UNHCR ثبت شده اند.

وی دربارۀ اعطای حق پناهندگی و روادید به کارگران خارجی گفت: دولت اقلیم کردستان اعطای روادید به شهروندان سوری را متوقف نکرده است بلکه کسانی که حامی مشخص دارند و نیازمند روادید هستند بر اساس درخواست محل کارشان به آنان ویزا اعطا خواهد شد؛ البته به شرطی که نام خود را در ادارۀ کار و تأمین اجتماعی ثبت کنند. از سوی دیگر، بر اساس مصوبۀ شماره 172 هیأت وزیران دولت اقلیم کردستان و بخشنامه شماره 8 سال 2022، هیأتی عالی در این خصوص متشکل از مبادی مربوطه تشکیل شده است، هر کارگر خارجی که خواستار دریافت اقامت برای کار در اقلیم کردستان است باید رضایت وزارت داخلی را دریافت کند و قرارداد کار و بیمه در وزارت کار و تأمین اجتماعی داشته باشد.

این امور قانونی و اداری به هیچ وجه شامل پناهجویان نمی شود بلکه شامل کسانی می شود که به صورت رسمی از فرودگاهها و از طریق دروازه های مرزی پس از دریافت ویزا به اقلیم کردستان وارد شده باشند.

کد خبر 2772351

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha