موقعیت ویژه کردستان ظرفیتی برای افزایش روابط با اقلیم کردستان است‌

استاندار کردستان، تقویت ارتباطات با منطقه اقلیم را توصیه موکد رئیس جمهور شهید عنوان کرد و گفت: امید که اشتراکات و انطباقات فرهنگی که بین مردم دو منطقه وجود دارد به تقویت ارتباطات و اتحاد و همبستگی دو ملت بیانجامد.

به گزارش کرد پرس، “اسماعیل زارعی کوشا” امروز پنجشنبه ۱۷ آذرماه در نشست استانداران استان‌ های مرزی ایران با استانداران اقلیم کردستان عراق که در اربیل برگزار شد، این نشست را فرصت مغتنمی بیان کرد و اظهار داشت: خوشبختانه در دو سال گذشته ارتباطات خوبی در حوزه فرهنگی، ورزشی،  تجاری و اقتصادی بین ما و استان سلیمانیه شکل گرفته و امیدواریم این نشست به توسعه و تقویت این روابط منجر شود.

وی ادامه داد: از جمله کارهای خوبی که بعد از نشست مشترک سال گذشته پایه گذاری شد تشکیل کمیته مشترک اقتصادی برای پیگیری توافقات بین ما و استان سلیمانیه بود که می تواند تسهیل‌گر ارتباطات به ویژه مسائل پایانه مرزی باشماق باشد.

استاندار کردستان، تقویت ارتباطات با منطقه اقلیم را توصیه موکد رئیس جمهور شهید عنوان کرد و گفت : بسیار علاقه مندیم که از اشتراکات و انطباقات فرهنگی که بین مردم دو منطقه وجود دارد بتوانیم در راستای توسعه برادری و تقویت ارتباطات، بیشتره بهره را ببریم.

زارعی کوشا تصریح کرد: امیدوارم این نشست به همه اهدافی که برای آن طراحی شده دست یابد و موجب خیر و برکت برای مردم عزیز هر دو منطقه شود.

وی از آمادگی استان‌های هم‌مرز اقلیم کردستان عراق از جمله کردستان برای ارتقای روابط تجاری با طرف عراقی خبر داد.

استاندار کردستان تصریح کرد: موقعیت ویژه کردستان و مرزباشماق ظرفیت بسیار خوبی برای افزایش روابط استان و اقلیم کردستان است‌.

دومین نشست استانداران هم مرز ایران با اقلیم کردستان عراق در حالی در اربیل پایه ریزی شده است که این امر نشان دهنده تداوم سیاست موفق دیپلماسی دو طرف است.

در این دیدار مذاکرات مقدماتی پیرامون نشست مشترک استانداران استان های هم مرز جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق انجام شد.

تقویت روابط اقتصادی، فرهنگی، گردشگری، پزشکی، امنیتی، پیگیری تفاهم نامه های قبلی بین استان های اقلیم کردستان با کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی، پیگیری رفع مشکلات مسیر توسعه تجارت و دغدغه های تجار و بازرگانان دو طرف و … از جمله دستورکارهای نشست اربیل بود.

در این نشست استانداران کردستان، کرمانشاه، آذر بایجان غربی و تیم اقتصادی سه استان مذکور، فرمانداران بانه و مریوان و نمایندگان مردم این دو شهرستان در مجلس شورای اسلامی، استانداران اربیل، حلبچه، سلیمانیه و جمعی از مقامات اقلیم کردستان عراق نیز حضور داشتند.

کد خبر 2771392

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha