وزیر اوقاف اقلیم کردستان: 15000 نفر به صورت غیر رسمی به حج رفتەاند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- وزیر اوقاف و امور دینی اقلیم کردستان عراق گفت: 4685 نفر از اقلیم کردستان برای ادای فریضه حج به عربستان سعودی سفر کردەاند و حدود 15 هزار نفر نیز به صورت غیر رسمی به عربستان رفتەاند.

بە گزارش کردپرس بە نقل از کانال 8، تعداد افرادی که به طور رسمی بە عربستان سعودی رفتند تا حج را از طریق وزارت اوقاف و امور مذهبی انجام دهند ، 4،685 نفر بودند ، که بیشتر آنها از طریق هوایی و بخش کوچکی نیز از طریق زمینی بە عربستان سفر کردەاند.

پشتیوان صادق گفت: تیمی 42 نفره برای نظارت بر زائران تشکیل دادەاند و حدود 15 هزار نفر با ویزای توریستی و غیر قانونی به تردد کردەاند که هیچ ارتباطی به وزارتخانه آنها ندارند.

وزیر اوقاف حکومت اقلیم کردستان در این کنفرانس خبری تاکید کرد،  ما از شهروندان خود خواسته بودیم از راەهای غیر از مسیر رسمی به حج سفر نکنند و به دفاتر خود هشدار داده بودند که سفرهای حج را برای شهروندان عیز مراکز رسمی سازماندهی نکنند.

وی افزود: در مجموع 30 زائر کردستان در عربستان جان خود را از دست دادەاند که تنها یکی از آنها به صورت رسمی و 29 نفر دیگر به صورت غیر رسمی بە عربستان سفر کردەاند.

کد خبر 2772056

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha