روند مهاجرت جوانان ترکمانی از عراق به خارج از کشور 30 درصد افزایش یافته است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- فوزی اکرم ترزی، نماینده ترکمانی پیشین مجلس عراق، از افزایش 30 در صدی روند مهاجرت جوانان ترکمانی از عراق به دلیل به حاشیه رانده شدن ترکمان ها در روند سیاسی دولت فدرال خبر داد.

به گزارش کردپرس، فوزی اکرم ترزی، نماینده ترکمانی پیشین مجلس عراق، در گفتگو با خبرگزاری «بغداد الیوم» گفت: ترکمان‌ها با وجود اینکه سومین قوم در عراق را تشکیل می دهند، اما حقوق آنها سلب شده و در همه زمینه ها در کشور به حاشیه رانده شدەاند و حتی در شبکه‌های رسانه‌ای عراق نیز هیچ نماینده ترکمانی وجود ندارد که این  مسئله نمونه کوچکی از میزان محرومیت ترکمان ها است که «ما آن را برنامه ریزی شده و عمدی می دانیم».

فوزی اکرم ترزی، افزود: با وجود فداکاری های ترکمان‌ها برای امنیت و حاکمیت عراق و مقابله آنها باچالش‌ها و تروریسم و ​​تقدیم هزاران شهید و مجروح، این مسئله مورد توجه نخبگان حاکم بر کشورنیست و این نخبگان ابتدایی‌ترین حقوق ترکمان ها در انتصاب مدیران و مشارکت در تصمیمات دولتی، چه در نهادهای امنیتی و چه در نهادهای مدنی، دریغ می کنند.

وی تصریح کرد: به حاشیه راندن ترکمان ها، میزان روند مهاجرت جوانان ترکمانی به خارج از کشور را 30 درصد افزایش داده و این روند سال به سال نیز افزایش می یابد، زیرا چشم انداز کار و اشتغال در مقایسه بین قوم ترکمانی با سایر اقوام  در عراق دشوار و پیچیده است.

کد خبر 2772144

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha