سخنگوی اتحادیه میهنی کردستان: آماده برگزاری انتخابات پارلمانی هستیم

سرویس عراق و اقلیم کردستان_سخنگوی اتحادیه میهنی کردستان ضمن بیان این که با آمادگی کامل به استقبال انتخابات پارلمانی کردستان می‌رویم افزود همه سناریوهای ارائه شده در خصوص عدم برگزاری انتخابات در تاریخ تعیین شده را تکذیب می‌کنیم.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری روداو، دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان نشست قانونی خود را به سرپرستی بافل جلال طالبانی برگزار کرد پس از برگزاری این نشست سعدی احمد پیره سخنگوی اتحادیه میهنی کردستان در یک کنفرانس خبری در خصوص تاریخ تعیین شده از سوی رئیس اقلیم کردستان  اعلام کرد ما از ابتدا بر این باور بودیم که هرچه زودتر باید انتخابات پارلمانی برگزار شود زیرا اقلیم کردستان در منطقه‌ای پیچیده‌ و در شرایط بسیار پیچیده‌ای قرار دارد از این رو نیاز به وجود دولتی کارا و پارلمانی تعلیق نشده دارد.

سعدی احمد پیره افزود: به دلیل اراده ملت، احزاب سیاسی و جامعه بین‌المللی و ضرورت برگزاری انتخابات تاریخ تعیین شده، اعلام شد.

سخنگوی ریاست اقلیم کردستان در روز چهارشنبه اعلام کرد نچیروان بارازنی تاریخ ۲۰۲۴/۱۰/۲۰ را به منظور برگزاری انتخابات ششمین دوره پارلمانی کردستان تعیین کرد سخنگوی اتحادیه میهنی کردستان در این باره اشاره کرد برای ما مهم بود که انتخابات در تاریخ دهم ماه اوت برگزار می‌شد ولی در هر حال برای ما برگزاری این روند اهمیت دارد.

سعدی احمد پیره در خصوص موضع اتحادیه میهنی در قبال تاریخ تعیین شده گفت: «با آمادگی کامل به پیشواز انتخابات می‌رویم و امیدواریم این انتخابات در شرایطی مناسب برگزار شود، باید از به کارگیری زبانی تند و خشن که باعث بروز اختلاف و نگرانی شود پرهیز کنیم».

سخنگوی اتحادیه میهنی تصریح کرد به مردم اطمینان خواهیم داد که همه تلاش خود را به کار ببریم تا انتخابات پارلمانی در تاریخ مقرر برگزار شود و همه سناریوها و فریبکاریهای که احتمالا برای برهم زدن فضای انتخاباتی مطرح شده‌اند را تکذیب می‌کنیم.

این انتخابات از سوی کمیسیون مستقل انتخابات عراق اداره می‌شود، سعدی احمد پیره در این باره اعلام کرد اکنون به دلیل اداره روند انتخابات از سوی کمیسیون بی طرف انتخابات عراق، مانند قبل فرصت دست بردن در نتایج انتخابات وجود ندارد و اسامی افراد متوفی و کسانی که اهل کشور عراق نیستند و حق رای دادن ندارند از لیست اسامی رای دهندگان حذف خواهند شد.

دلشاد شهاب در خصوص تعیین زمان جدید انتخابات اظهار کرد با همه احزاب در این باره گفتگو کرده‌اند اما همگی اتفاق نظر نداشتند و نقطه نظرات متفاوتی در این باره ارائه می‌دادند.

سعدی احمد پیره افزود در خصوص تعیین این زمان با اتحادیه میهنی و احزاب سیاسی رایزنی نشده است اگرچه می‌بایست انتخابات زودتر برگزار می‌شد اما برای ما مهم برگزاری این روند است.

پیشتر هم احکام ریاستی در خصوص برگزاری انتخابات ششمین دوره پارلمانی کردستان صادر شده بودند دلشاد شهاب در این باره بیان داشت وظیفه رئیس اقلیم کردستان است که در زمان لازم احکام ریاستی را صادر کند و طرف‌های دیگر نیز مسئول اجرای آن هستند، تاخیر در برگزاری انتخابات به طرف‌های ذیربط مربوط می‌شود و هیچ ارتباطی با موضع رئیس و ریاست اقلیم کردستان نداشته است.

کد خبر 2772153

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha