ترکیه خواستار بستن پرونده حملات مستمر خود به خاک عراق نیست

سرویس عراق و اقلیم کردستان- عامر الفایز، نماینده ائتلاف الفتح و عضو کمیسیون روابط خارجی مجلس عراق، گفت: ترکیه خواستار بستن پرونده حملات مستمرخود به خاک عراق نیست.

به گزارش کردپرس، عامر الفایز، عضو کمیسیون روابط خارجی مجلس عراق، در گفتگو با خبرگزاری «العهد نیوز» با بیان اینکه عراق می‌خواهد نوعی توازن بین مسئله حملات مستمر ترکیه به خاک عراق و حفظ روابط دوستانه با آنکارا ایجادکند، اما ترکیه به این خواسته بغداد پاسخی نمی‌دهد، افزود: توافقاتی بین دولت های عراق و ترکیه وجود دارد، اما آنکارا اهداف دیگری را دنبال می کند.

عامر الفایز با تاکید براینکه اقلیم کردستان همواره خواستار اخراج عناصر حزب کارگران کردستان یا مبارزه با آن ها است، اما دولت عراق نمی‌خواهد با کسی بجنگد و در عین حال تجاوز به سرزمین خود و خاک کشورهای همسایه را نمی پذیرد.

وی با این توضیح که سیطره دولت فدرال بر اقلیم کردستان همانند دیگر مناطق عراق نیست، زیرا شرایط سیاسی داخل اقلیم امکان پیشروی نیروهای ترکیه را به عمق خاک عراق را فراهم می کند،خاطرنشان کرد:آنکارا از عراق خواسته است متعهد شود که از ورود عناصر حزب کارگران کردستان به خاک ترکیه جلوگیری کند، اما عراق چنین تعهدی نمی‌دهد.

کد خبر 2772325

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha