آسفالت مسیر پارک‌های ویمیر و هانه‌برالو مطالبه شهروندان پاوه‌ای / دکتر محمد آشنا عباس منش

سرویس کرمانشاه _ دکتر محمدآشنا عباس منش از چهره های مطرح فرهنگی و ادبی منطقه اورامانات و کرمانشاه در تازه ترین یادداشت خود به ضرورت آسفالت جاده پارک‌های ویمیر و هانه‌برالو به عنوان مطالبه شهروندان پاوه‌ای پرداخته است که در ادامه می‌خوانید:

خبرگزاری کردپرس _ سخت است اگر بگویم برای حداقل ها هم باید بجنگیم و بنویسیم و مطالبه گر باشیم ، یکی از این مطالبات حداقلی مردم شهر مرزی پاوه آسفالت مسیر دسترسی به دو پارک طبیعی و خدادادی " ویمیر "و " هانه‌برالو"   و تامین روشنایی معابر مسیر آن می باشد.

شهروندان پاوه اعم از باغداران مسیر فوق ، عشایر ، دامداران، گردشگران و همه ی مردم برای فراغت از خستگی کار روزانه به این پارک ها مراجعه می کنند تا دمی استراحت کنند و بیاسایند . همه می دانیم پارک های عمومی شهر پاوه جوابگوی جمعیت شهرستان و گردشگران نیست و اگر این دو پارک طبیعی و باغات مردم نباشند ، مردم و گردشگران در تامین امکانات رفاهی خود ناتوان می مانند.

شهرداری پاوه با کمک دیگر نهادها از جمله فرمانداری ، راهداری و شهرسازی می تواند این پروژه ها را تعریف و اجرا نماید تا به روند روبه رشد و توسعه پایدار شهر پاوه کمک کند.

شورای شهر پاوه نیز با کمک و مشاوره و حمایت امام جمعه پاوه و با همراهی نماینده مردم شریف منطقه در مجلس شورای اسلامی برای جذب اعتبار و بودجه عمرانی و توسعه شهر پاوه در سطح ملی و استان رایزنی کند تا این بودجه بازوی محرکه ی شهرداری باشد و شهرداری بتواند این پروژه ها را به سرانجام برساند.

شایان ذکر است بعضی از بدخواهان و حسودان توسعه پایدار شهر پاوه از اینکه این دو خیابان یا جاده مسیر دسترسی آسفالت و معابر آن به روشنایی نسبی ای دست یابند نگران و ناراحت اند و به بهانه هایی از جمله جنگی اعلام کردن جاده های فوق، مانع دست یابی مردم شهر پاوه به امکانات حداقلی می شوند. این درحالی است که تمامی جاده های دسترسی به دامنه و قله های کوه شاهو در منطقه آسفالت شده و فقط این دو مسیر که چسپیده به شهر پاوه است، آسفالت نشده اند.

مردم شهرستان پاوه بیش از اینها بر گردن انقلاب و جمهوری اسلامی حق دارند چرا که مردم شهر پاوه انقلابی ترین مردم استان کرمانشاه بوده اند و در جنگ هشت ساله هم بیشترین شهید و جانباز و اسیر داده اند  و رزمنده های سرافراز پاوه ای نمادی از مقاومت و جانفشانی های دفاع مقدس هستند ، حیف است جواب این همه ازخودگذشتگی و ایثار را با بی مهری بدهیم و توسعه و آبادانی و رفاه نسبی را برای شهروندان پاوه فراهم نکنیم.

شورای شهر پاوه باید پاوه را به عنوان یک شهر فرهنگی با پتانسیل مرزی بودن و گردشگر پذیر بودن معرفی کند تا برای این پتانسیل ها ، امتیازاتی ویژه از سازمان برنامه و بودجه استان و دیگر نهادها ازجمله وزارت کشور بگیرد. 



 

کد خبر 2773144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha