آرین سلیمی، یک برند ثروت آفرین برای کرمانشاه / بهزاد خالوندی

سرویس کرمانشاه _ آرین سلیمی قهرمان المپیک پاریس، این روزها تبدیل به یک شخصیت محبوب و معروف در ایران شده است. این محبوبیت فراگیر، ظرفیت و فرصتی فراهم آورده تا آرین سلیمی هم بتواند نقشی مشابه رونالدو در کشور عربستان، در عرصه گردشگری و ورزش کرمانشاه ایفا کند. این یادداشت به ابعاد و اهمیت این موضوع پرداخته است:

خبرگزاری کردپرس _ دکتر محسن رنانی یکی از اساتید برجسته و توسعه گرای ایران، از چهره ها و شخصیت‌های مشهور به عنوان سرمایه‌های نمادین و «گرانیگاه توسعه» یاد کرده است.

در واقع این چهره ها محبوب می توانند بسترساز جذب و یا تولید سرمایه ها و ثروت های اقتصادی، اجتماعی و انسانی برای جامعه پیرامونی خویش باشند.  مشابه آنچه که در کشوری مانند عربستان پس از به خدمت گرفتن یک شخصیت مشهور مانند رونالدو،  اتفاق افتاده است.

در گزارشی که اخیرا در زمینه شاخص توسعه سفر و گردشگری در سال ۲۰۲۴ منتشر شده، عربستان سعودی در این حوزه از رتبه ۵۰ به ۴۱ صعود کرده است و بخش مهمی از این موفقیت حاصل حضور این چهره مشهور دنیای فوتبال در فضای گردشگری عربستان است. 

آرین سلیمی قهرمان المپیک پاریس هم از یک محبوبیت ملی و شناخته‌شدگی در سطح دنیا برخوردار است و می تواند مانند رونالدو یک برند ثروت آفرین برای کرمانشاه در حوزه ورزش و گردشگری باشد. 

این قهرمان نامدار المپیک می تواند یک سفیر گردشگری فوق العاده برای معرفی هر چه بیشتر جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه مانند مجموعه ثبت جهانی بیستون، منظر جهانی هورامان، مجموعه تاریخی طاق بستان، و کرمانشاه شهر خلاق خوراک در سطح ملی و بین المللی باشد. 

در حوزه ورزش قهرمانی و سلامت تن و روان هم آرین می تواند یک الگوی ممتاز برای نسل جدید کرمانشاه باشد. همچنین با برگزاری یک جام بین المللی تحت عنوان آرین سلیمی به میزبانی کرمانشاه، یک شور و شوق تازه در میان نسل جدید برای گرایش به ورزش و زندگی سالم ایجاد کرد. 

متاسفانه بخش خصوصی و مدیران دولتی طی این سال ها در بهره گیری مناسب از برندهای ورزشی موفق مانند کورش باقری، کیانوش رستمی، رضا شهلایی و ... بسیار ناتوان ظاهر شده اند و این رویه هم جفا به این شهر و دیار بوده و هم یک کم لطفی آشکار در حق این چهره های  معروف.

آرین سلیمی می‌تواند نقش رونالدو را در رونق گردشگری و ورزش کرمانشاه به بهترین شکل ممکن بازی کند و برای مردم این سرزمین ثروت آفرین و اشتغال آفرین باشد. امیدواریم این بار فرصت سوزی نکنیم و از درک ارزش‌های فوق العاده این قهرمان محبوب و محجوب عاجز نمانیم.

کد خبر 2774127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha