جبهه ترکمانی درخواست استاندار کرکوک را مبنی بر مشارکت در اداره این استان رد کرد

پس از ارائه درخواست استاندار کرکوک خطاب به احزاب مخالف مبنی بر مشارکت در اداره استان کرکوک جبهه ترکمانی این خواسته را رد و اعلام کرد منتظر تصمیم دادگاه فدرال هستیم و نسبت به پرشدن پستهای خالی بخشهای جمعیتی کرکوک از سوی افراد خارج از جبهه ترکمانی هشدار می‌دهیم.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری آوینه، ریبوار طه استاندار کرکوک روز چهارشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد به صورت کتبی و رسمی از همه احزاب خواسته است که در نشستهای شورای این استان شرکت کنند زیرا پستهای خود را به صورت غیر فعال نگه داشته‌اند.

در این باره محمد صنعان سخنگوی جبهه ترکمانی در مصاحبه با رسانه رسمی اتحادیه میهنی کردستان اعلام کرد به هیچ عنوان در نشست شورای استانی کرکوک شرکت نخواهیم کرد و بر مواضع خود اصرار داریم و تا وقتی کە وضعیت شکایت ما در دادگاه فدرال مشخص نگردد موضع جدیدی را اتخاذ نخواهیم کرد و هیچ گونه لیستی را برای کسب پستهای مدیریتی ارائه نخواهیم داد.

محمد صنعان در خصوص عدم مشارکتشان در نشستهای شورای استان گفت: «ما طرح خود را برای تشکیل شورای استانی کرکوک ارائه دادیم اما طرح ما به فراموشی سپرده شد به عنوان اقلیت ترکمن مشکل بی اعتمادی وجود دارد ما نمی‌توانیم به همه احزاب اعتماد کنیم این بی اعتمادی بعد از سال ۲۰۰۳ تا کنون ادامه داشته است».

محمد صنعان ضمن هشدار نسبت به مشارکت احزاب دیگر ترکمن در خارج از جبهه آنها برای کسب پستهای مدیریتی افزود تنها جبهه ترکمانی است که صاحب دو کرسی اقلیتهای ترکمن است و این حق را دارند که اسامی نامزدهای خود را برای کسب مناصب اقلیتهای ترکمن ارائه دهند.

وی تصریح کرد: تشکیل شورای استانی کرکوک بدون حضور اقلیتهای ترکمن مشکل حقوقی دارد زیرا کُردها و عربها نمایندگان خود را در کرکوک دارند تنها ترکمنها نماینده ندارند این امر مغایر با قانون انتخابات شورای استانهاست.

کد خبر 2774659

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha