وزارت اقتصاد و دارایی عراق تبدیل وضعیت معلمان حق‌التدریسی را تصویب کرد

وزارت اقتصاد و دارایی عراق با قرادادی کردن معلمان حق التدریسی موافقت کرد یکی از نمایندگان عراق در این باره گفت: با این موافقت پرداخت حقوق این معلمان تضمین خواهد شد.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری روداو، سوران عمر نماینده مجلس عراق در گفتگو با شبکه خبری روداو اعلام کرد روز شنبه طیف سامی وزیر اقتصاد و دارایی عراق حکم تبدیل وضعیت معلمان حق التدریسی به قراردادی را امضا کرد.

وی اشاره کرد وزارت اقتصاد و دارایی عراق در تاریخ ۱۴ ژوئیه سال جاری فرستاده مسئول قراردادی کردن معلمان حق التدریسی را مامور کرد اکنون نیز با این امر موافقت کرده است این موافقت پرداخت حقوق این معلمان از سوی دولت عراق را تضمین می‌کند و در آینده اسامی این معلمان در لیست حقوق اقلیم کردستان جای خواهد گرفت.

کاروخ عبدالله یکی از نمایندگان معلمان حق التدریسی گفت: "این اقدام آغاز خوبی برای معلمان خواهد شد زیرا تا پایان بودجه سال ۲۰۲۴ حقوق آنها تضمین خواهد شد".

دولت اقلیم کردستان روز یکشنبه تاریخ ۲۰۲۴/۸/۲۵ اعلام کرد به دستور مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان بر اساس درآمدهای داخلی همه معلمان حق التدریسی که تعداد آنها حدود ۳۸ هزار نفر است وضعیت آنها از حق التدریسی به قراردادی تبدیل خواهد شد.

به گزارش وزارت اقتصاد و دارایی اقلیم کردستان پول لازم برای پرداخت استحقاقات مالی این معلمان ماهیانه ۱۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دینار خواهد بود.

در حال حاضر حقوق معلمان حق‌التدریسی بر اساس مدارک اخذ شده آنها بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار دینار متغیر است اما کسانی که مدارک بالاتر از دیپلم دارند ۴۲۵ هزار دینار ماهیانه دریافت می‌کنند.

کد خبر 2774734

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha