راه افتادن کارزار همبستگی برای آزادی فیگن یوکسک داغ و 12 زندانی دیگر پرونده کوبانی

سرویس ترکیه - شبکه بین‌المللی همبستگی زنان همراه با فیگن یوکسک‌داغ سیاستمدار در بند کُرد، کارزاری را برای آزادی زندانیان پرونده کوبانی به راه انداخت.

به گزارش کردپرس، شبکه بین‌المللی همبستگی زنان همراه با فیگن یوکسک‌داغ، رئیس مشترک سابق حزب دموکراتیک خلق‌ها (HDP)، کارزاری را برای آزادی این زندانی سیاسی و زندانیان پرونده کوبانی به راه انداخت.

شبکه بین‌المللی همبستگی زنان با فیگن یوکسک‌داغ که در زندان شماره 1 فوق امنیتی قوجائلی محبوس است، با آغاز ماه سپتامبر، کارزاری بین‌المللی با عنوان «آزادی برای فیگن یوکسک‌داغ» راه‌اندازی کرد.

این کارزار که شامل درخواست آزادی برای دیگر زندانیان پرونده کوبانی نیز می‌شود، توسط شبکه بین‌المللی همبستگی زنان، متشکل از زنان عضو اتحادیه سوسیالیستی زنان اروپا (SKB)، زورا و پلتفرم صدای زندانیان (TSP)، اجرا می شود.

در بیانیه‌ای که از سوی شبکه بین‌المللی همبستگی زنان منتشر شده، آمده است: «ما در برابر حکم زندانی شدن 13 سیاستمدار انقلابی کرد - که در تاریخ 16 می 2024 در دادگاه سینجان آنکارا در پرونده کوبانی محکوم شدند- سکوت نخواهیم کرد. ما در مقابل احکام صادره برای فیگن یوکسک‌داغ که به 30 سال و 3 ماه زندان محکوم شده و همچنین برای صلاح‌الدین دمیرتاش به 42 سال و دیگر زندانیان پرونده، دست از تلاش برنخواهیم داشت.»

در بیانیه همچنین تأکید شده که پرونده کوبانی یک «دادگاه انتقامی» است و به دلیل اعتراضات 6 تا 8 اکتبر 2016 در ترکیه و کردستان که علیه حمله داعش به کوبانی با حمایت ترکیه برگزار شد، به راه انداخته شده است.

راه افتادن کارزار همبستگی برای آزادی فیگن یوکسک داغ و 12 زندانی دیگر پرونده کوبانی

این کارزار در ماه سپتامبر آغاز شده و پس از این به عنوان یک فعالیت مداوم ادامه خواهد داشت. در این راستا بروشورها، ابزارهای شبکه‌های اجتماعی و پوسترهایی به زبان‌های مختلف تهیه شده و دیدارها و قرارهایی تنظیم شده‌اند. هدف از این دیدارها رساندن صدای زندانیان پرونده کوبانی و بیان بی‌اساس بودن اتهامات و محکومیت‌ها است. در این کارزار از سازمان‌های زنانه، سیاستمداران پیشرو، نمایندگان پارلمان، فعالان، نویسندگان، هنرمندان و دانشگاهیان در اروپا درخواست شده تا با اقدامات خود، به فشار بر دولت ترکیه جهت آزادی زندانیان و ایجاد تغییر در رویه‌های قانونی بپردازند.

شبکه بین‌المللی همبستگی زنان همراه با فیگن یوکسک‌داغ، در پایان این بیانیه، از همه زنان، سازمان‌های زنانه و افرادی که علاقه‌مند به حمایت از این کارزار هستند، دعوت به همکاری و همبستگی کرد تا این کارزار را در شهرهای کشورهای اروپایی با استفاده از ابزارها و روش‌های مختلف، به هر طریقی که می‌توانند، گسترش دهند.

کد خبر 2774818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha