افتتاح جشنواره «آسمان» با استقبال مردم در مهاباد/ برنامه های روز دوم اعلام شد

نخستین جشنواره منطقه‌ای فیلم، فیلمنامه و عکس «آسمان» مهاباد شامگاه یکشنبه با نمایش فیلم کوتاه و برگزاری آیین افتتاحیه، با استقبال چشمگیر مردم کار خود را آغاز کرد.

به گزارش کردپرس، آیین آغازین اولین جشنواره فیلم، فیلمنامه و عکس «آسمان» با رویکرد هنری و گردشگری و با هدف معرفی ظرفیت‌های بومی و محلی، در سه بخش فیلم، فیلمنامه و عکس به صورت روباز، از عصر یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ در میدان منگوران، میدان اصلی شهر مهاباد به دبیری ابراهیم سعیدی فیلم‌ساز، عکاس و تدوینگر سینما آغاز شد.

اجرای موسیقی، نمایش بهترین آثار فیلم کوتاه سینمای ایران، نمایش فیلم بلند سینمایی و نمایش سه بخش متفاوت فیلم کوتاه، برنامه امروز جشنواره آسمان است که تا ساعت ۲۳ به صورت همزمان در میدان «مه‌نگوران»، حوضخانه رستم‌بیگ و سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داشت.

همچنین در حوضخانه رستم بیگ نیز علاوه بر نمایش عکس، موسیقی عرفانی نیز اجرا شد و در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هم نمایش فیلم کوتاه در سه بخش تداوم داشت.

در نوبت شب هم نمایش فیلم کوتاه در سالن اداره فرهنگ و ارشاد مهاباد د به نمایش گذاشته شد. در حاشیه این آیین نمایشگاه عکس های برگزیده جشنواره و صنایع دستی نیز برپا شده است که با استقبال شرکت کنندگان همراه شد.

 افتتاح جشنواره «آسمان» با استقبال مردم در مهاباد/ برنامه های روز دوم اعلام شد

امروز در دومین روز از جشنواره آسمان در نوبت صبح ۵ فیلم در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد نمایش داده می‌شود و در نوبت بعد از ظهر نیز ۶ فیلم در همان سالن اکران خواهد شد.

در ساعت ١٦ الی ١٧:٣٠ باکس ویژه کودکان در سالن فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد اجرا خواهد شد و در نوبت عصر نیز ۶ فیلم دیگر به نمایش در خواهد آمد.

همچنین در نوبت صبح و ظهر امروز اجرای موسیقی در پلازای میدان منگوران اجرا خواهد شد.  در نوبت عصر هم فیلم هایی با مضمون  (مروری بر آثار هنرمندان منطقه مکریان)  در پلازای میدان منگوران بر روی پرده نمایش ظاهر می شوند.

 نمایش فیلم‌های بلند سینمایی و آثار کوتاه خارجی نیز از دیگر برنامه‌های امشب خواهد بود.

در حوضخانه رستم بیگ مهاباد نیز کارگاه آشنایی کودکان با سینما، کارگاه استاد احمد الستی، کارگاه استاد محمد گذرآبادی و اجرای موسیقی خانقاهی از برنامه‌های دیگر جشنواره در مکان این حوضخانه خواهد بود.

به گزارش کردپرس،  برگزاری نخستین دوره جشنواره فیلم، فیلمنامه و عکس «آسمان» از سوی شورای اسلامی شهر و شهرداری مهاباد و موسسه «لاوان فیلم مکریان» و با همکاری سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن سینمای جوانان ایران، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و انیمیشن و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی پشتیبانی می‌شود.

کد خبر 2775035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha