آغاز برداشت یاقوت های سیاه در سردشت

مدیر جهاد کشاورزی سردشت با اشاره به آغاز فصل برداشت انگور سیاه (ترێ ڕه‌شه) گفت: پبش بینی می‌شود حدود ۴۰ هزار تُن محصول از تاکستان‌های این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شود.

به گزارش کردپرس، ریبوار علی‌پور اظهار کرد: این میزان انگور از سطح حدود ٨هزار هکتار از تاکستان‌های بارور این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف خواهد شد که نسبت به سال قبل بیش از ۲۰ درصد افزایش تولید خواهیم داشت.

او بیان کرد: حدودیک‌هزار و ۵۰۰ هکتار از مجموع سطح زیر کشت انگور سیاه در سردشت به صورت آبی و با میانگین برداشت ۱۵ تن بوده و مابقی نیز به صورت دیمی و میانگین برداشت هشت تن است.

مدیر جهاد کشاورزی سردشت با بیان اینکه این شهرستان یکی از قطب‌های مهم تولید انگور سیاه در آذربایجان‌غربی و غرب کشور است، افزود: با توجه به شرایط خاص آب و هوایی این شهرستان و استفاده نکردن باغداران از کود و سم برای پرورش انگور سیاه، محصول تولیدی کاملا ارگانیک استحصال می‌شود.

علیپور با بیان اینکه برداشت انگور سیاه هر سال از نیمه دوم شهریور آغاز شده و تا اوایل آبان ماه ادامه می‌یابد، در پایان  به ایرنا گفت: محصول انگور سیاه سردشت به دلیل طبیعی بودن و همچنین استفاده نکردن از کودهای اضافی برای تولید آن، مورد استقبال مردم سایر شهرها و استان‌های دیگر بوده و حدود ۹۰ درصد از آن به سایر مناطق کشور صادر می‌شود.

کد خبر 2775079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha