برگزاری دومین نشست گروه‌های دموکراتیک‌خواه سوریه در استکهلم‌

سرویس سوریه- مجلس دموکراتیک سوریه اعلام کرد: دومین نشست استکهلم که بر تمرکززدایی به عنوان نقطه ورود به یک حکومت دموکراتیک ملی در سوریه متمرکز است، برگزار شد.

علی رحمان یکی از مقامات مجلس دموکراتیک سوریه (SDC) امروز دوشنبه، گفت: دومین مجمع مشورتی استکهلم که بر تمرکززدایی به عنوان نقطه ورود به یک حکومت دموکراتیک ملی در سوریه متمرکز است، برگزار شد.

شنبه و یکشنبه گذشته دومین مجمع مشورتی نیروهای دموکراتیک سوریه زیر نظر وزارت امور خارجه سوئد و مرکز صلح و دموکراسی اولف پالما در شهر استکهلم سوئد برگزار شد.

دومین مجمع مشورتی با حضور ۳۹ شخصیت سیاسی سوری و نمایندگانی از ایالات متحده آمریکا، فرانسه، بریتانیا و نمایندگان کشورهای اسکاندیناوی برگزار شد.

علی رحمان، یکی از اعضای هیات اجرایی شورای سوریه دموکراتیک، گفت: شرکت کنندگان بر ضرورت دستیابی به راه حل سیاسی و ایجاد یک حکومت دموکراتیک در سوریه تمرکز کردند.

به گفته رحمان، دومین مجمع مشورتی استکهلم بسیاری از موضوعات مرتبط با موضوع سوریه از جمله نقش جریان‌‌‌های دموکراتیک در امور سوریه، دولت آینده و حکومت بر اساس حقوق شهروندی برابر را مورد بحث و بررسی قرار داد.

وی در گفت‌وگو با رسانه‌های شمال سوریه، افزود: برگزاری کنفرانس مجلس دموکراتیک سوریه در استکهلم، دستاوردی حیاتی در شرایط فعلی سوریه است.

رحمان خاطرنشان کرد: قرار است سومین مجمع مشورتی نیروهای دموکراتیک سوریه در اواسط اردیبهشت ماه برگزار شود.

در اواسط دسامبر ۲۰۲۱، اولین نشست مشورتی استکهلم در پایتخت سوئد، تحت حمایت رسمی کشور میزبان برگزار شد.

این نشست تشکیل کنفرانسی از نیروهای دموکراتیک سوریه برای راه حل سیاسی و نقشه راه آینده سوریه را در دستور کار خود دارد.

کد خبر 30595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha