ترکیه از جنگنده های اف 16 آمریکا علیه کردها استفاده می کند

سرویس جهان- کارشناس مسائل کردها در اندیشکده امریکن اینترپرایز، با اشاره به این که ترکیه از جنگنده های اف 16 کنونی خود علیه متحدان کرد آمریکا در سوریه استفاده کرد، موافقت احتمالی واشنگتن با فروش تعداد بیشتری از این جنگنده ها به این کشور را اقدام ناپسند دولت بایدن توصیف کرد.

به گزارش کردپرس، خبرگزاری رویترز اخیرا گزارش داد با وجود ابراز مخالفت 51 تن از نمایندگان کنگره آمریکا با درخواست ترکیه برای خرید تعداد بیشتری جنگنده اف 16، از تمایل دولت بایدن برای فروش این جنگنده ها خبر داده است.

با این حال، مایکل روبین، تحلیلگر مسائل آمریکا و کردها در یادداشتی که در نشریه واشنگتن ایگزامینر منتشر شده، نسبت به پیامدهای منفی موافقت احتمالی بایدن با درخواست ترکیه هشدار داده است.

کارشناس اندیشکده امریکن اینترپرایز با اشاره به این که ترکیه در عملیات نظامی مختلف علیه متحدان کرد آمریکا در سوریه از این جنگند ها استفاده کرده، معتقد است ترکیه از این جنگنده ها فقط برای تهدید متحدان آمریکا استفاده می کند.

او ترکیه را به ارتکاب به جرائم جنگی علیه متحدان آمریکا از جمله کردهای سوریه متهم کرده و به دولت بایدن توصیه کرده است برای کمک به ترکیه راه های دیگری را انتخاب کند زیرا فروش جنگنده اف 16 به دولت رجب طیب اردوغان به منافع ملی آمریکا آسیب می رساند.

کد خبر 30666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha