هنرمندان اسلام‌آبادی به دنبال ایجاد یک تشکل فرهنگی

سرویس کرمانشاه _میثم رجبی از فعالان حوزه فرهنگ و ادب اسلام آباد از تلاش فعالان هنری این شهرستان برای شکل گیری تشکل «جامعه هنرمندان اسلام آبادغرب» خبر داد.

این فعال فرهنگی در گفتگو با خبرنگار کردپرس، عنوان کرد: جمعی از هنرمندان مطرح شهرستان در دیدار با فرماندار اسلام آباد غرب مطالبه شکلگیری تشکل جامعه هنرمندان این شهرستان را مطرح کردند و همچنین در این نشست نقدهایی نیز پیرامون فعالیت‌های فرهنگی و هنری مطرح شد و پیشنهادهایی برای بهبود اوضاع ارائه گردید.

میثم رجبی ادامه داد: در این نشست نصرت‌اله سپهر سرپرست هیأت اساتید هنرمند و دیگر حاضرین، به تشریح اهمیت فعالیت‌های فرهنگی و هنری در توسعه فرهنگی شهرستان و ظرفیت‌های آن در بازدارندگی آسیب‌های اجتماعی پرداختند.

وی گفت: نقش فعالیت‌های فرهنگی و هنری در کاهش و رفع آسیب‌های اجتماعی، کمک به طراحی و تنظیم بهترین المان‌های فرهنگی و هنری، تکمیل و تحویل غرفه‌های صنایع دستی شهرستان، ضعف رسانه‌ای در بازتاب واقعیات فرهنگی شهرستان، لزوم تأسیس سالن روباز تئاتر، لزوم توجه بیشتر و بهتر به مبلمان شهری و زیباسازی شهر، پیگیری ساخت سینما پردیس امید، لزوم تأسیس یک مجتمع فرهنگی و هنری دیگر، نقش المان‌ها و فعالیت‌های فرهنگی در کاهش آسیب‌های اجتماعی، لزوم تهیه و نصب المان‌هایی برای گرامیداشت هویت تاریخی، مفاخر فرهنگی و هنری، و ورزشی، مشکلات استخدام هنرمندان، لزوم توجه به فعالیت فرهنگی و هنری اصیل و نه تبلیغات و تظاهر به این امر، از جمله مواردی بود که در این نشست هنرمندان مطرح شد.

این فعال فرهنگی گفت: مهم‌ترین پیشنهاد هنرمندان در این نشست، تأسیس جامعه هنرمندان از سوی شورای فرهنگ عمومی شهرستان با هدف بسیج تمام ظرفیت‌های هنرمندان و منابع برای بهبود وضعیت فرهنگی و هنری شهرستان بود با استقبال فرماندار روبرو شد.

وی گفت: در این دیدار فرماندار هم از خواست و اراده هنرمندان برای تأسیس جامعه هنرمندان شهرستان استقبال کرد و آن را یک ضرورت و بلکه آغاز فصل تازه‌ای از تأثیرگذاری هنرمندان بر جامعه و به‌کارگیری همه ظرفیت‌های شهرستان دانست و خواستار اهتمام و همکاری همه نهادها و ارگان‌ها با هنرمندان شریف و نجیب شهرستان شد.

کد خبر 30900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha