هنرمند کردستانی جایزه جشنواره نمایشنامه نویسی استاد «نامور گلستان» را کسب کرد

سرویس کردستان - با معرفی برگزیدگان نخستین دوره جشنواره نمایشنامه نویسی استاد نامور در گلستان رتبه برتر بخش منولوگ این جشنواره شامل تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به شهرام میرزایی کردستانی هنرمند توانمند استان کردستان تعلق گرفت.

به گزارش کُرد پرس، مراسم اختتامیه نخستین دوره جشنواره نمایشنامه نویسی استاد نامور که به صورت مجازی با حضور رضا یازرلو معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و خانواده زنده یاد محمدهادی نامورراد بر پا شد نفرات برتر بخش های جشنواره معرفی شدند.

در این جشنواره که داوری آن بر عهده حسن رستمانی، جواد پیشگر و فرشید مصدق بود، پس از قرائت بیانیه هیات داوران، برگزیدگان در دو بخش کرونا و آزاد به شرح ذیل معرفی شدند:

در بخش منولوگ شهرام میرزایی از کردستان ، در بخش کرونا حمید میرزایی زاده از گنبدکاووس، در بخش کوتاه محمد میرعرب رضی برگزیده شدند.

در بخش نمایشنامه بلند نیز هیات داوران آثار پورنیک کاوش، ابوالقاسم مهدوی و صمد رحیمی را به ترتیب به عنوان رتبه های اول تا سوم انتخاب کردند.

همچنین از سوی دبیرخانه جشنواره از هومن جلالی از استان آذربایجان شرقی، مهدی حمیدی از خوزستان و مجید انوری و آرش رضایی از استان گلستان تقدیر شد.

یادآوری می شود نخستین دوره جشنواره نمایشنامه نویسی استاد نامور به همت موسسه تک منظوره هنرهای نمایشی استاد محمدهادی نامور راد و جمعی از دستگاه ها و نهادهای اجرایی برگزار شد.

شهرام میرزایی کردستانی هنرمند عرصه هنرهای نمایشی استان کردستان در سال 1347 درسنندج دیده به جهان گشود.

وی تاکنون در جشنواره های استانی ،منطقه ای و کشوری عناوین مختلفی را کسب کرده است از جمله می‌توان به : کسب عنوان برتر در جشنواره تئاتر فجر، جشنواره تئاتر کردی سقز، چندین جشنواره استانی ومنطقه ای و کشوری اشاره کرد.

وی علاوه برکارگردانی در زمینه نویسندگی، بازیگری و طراحی صحنه نیز فعالیت گسترده ای را داشته و در این بخش ها نیز عناوین مختلفی را کسب کرده است. دبیری سی امین جشنواره تئاتر استانی کردستان، داور چندین دوره جشنواره تئاتر استانی و منطقه ای، تئاتر چندین دوره جشنواره نمایشنامه نویسی و نمایشنامه خوانی قلم سبز، داورجشنواره استانی تئاترماه- وتار در کردستان و نویسندگی نمایشنامه های رادیویی و کارشناس مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان کردستان بخشی از فعالیت های این هنرمند محسوب می شود.

کد خبر 7805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha