مطالبه گری می تواند عامل بازدارنده انحراف باشد

سرویس کردستان- فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان با اشاره به اینکه مطالبه گری می تواند عامل بازدارنده انحراف باشد، بر نظارت عمومی بدون مصحلت اندیشی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، «سید صادق حسینی» در جریان تشکیل مجمع مطالبه گران مردمی کردستان با بیان اینکه مطالبه گری انرژی و انگیزه خاص خود را می خواهد، بیان کرد: مطالبه گری اگر با جنبه عدالتخواهی باشد می تواند عامل بازدارنده و جلوگیری از انحراف بوده و به عنوان یک مطالبه عمومی و نظارت عمومی تلقی شود.

به گفته او بهترین کنترل و نظارت توسط مردم صورت می گیرد و در بحث مطالبه گری باید به بررسی عملکرد مدیران پرداخته شود و بعد به سمت پاسخ گویی مدیران پیش برود.

«حسینی» با تأکید بر داشتن جسارت و شجاعت برای یک فرد مطالبه گر، در پاسخ به موارد مطرح شده توسط مطالبه گران، گفت: بعضی از مسئولان استان در جایگاهی هستند که نباید باشند و کسانی که تعهد ملی و سازمانی ندارند باید مواخذه شوند.

او از وضعیت مدیریتی استان انتقاد کرد و افزود: وقتی که مسئولی انقلابی نباشد و جناحی و سیاسی موضوعات را در نظر می گیرد وضعیت می شود اینکه دسته بندی سیاسی جایگزین منافع عمومی شده است.

«حسینی» هم به محافظه کاری و مصلحت اندیشی پرداخت و تصریح کرد: نظارت عمومی باید بدون محافظه کاری و مصلحت اندیشی باشد چرا که وقتی محافظه کاری می شود کارها درست پیش نخواهد رفت بلکه آسیب هم می زند.

او با تأکید بر اینکه باید شایسته سالاری واقعی شکل گیرد، به مشکل آب و زمین خواری و کوه خواریها در استان اشاره کرد و یادآور شد: مسایلی این چنین در استان وجود دارند و باید جلوگیری شوند این در حالی است که وقتی پیگیری هم می شود گوش شنوایی برای رفع مشکل نیست.

براساس اظهارات فرمانده سپاه کردستان با وجود معادن در استان اما مدیران جهادی عمل نکرده اند و نیاز است در همه این موارد یک نظارت مردمی شکل گیرد.

او از اجرا نشدن عدالت هم گفت و بر عملیاتی شدن شایسته سالاری و تقویت مطالبه گری در استان تأکید کرد./

کد خبر 21554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha