نوشدار بعد مرگ سهراب/ تشکیل جلسه فوق العاده پس از مرگ کودک ٣ ساله ارومیه ای

سرویس آذربایجان غربی- شهردار ارومیه در جلسه فوق العاده هیئت رئیسه شورای اسلامی این شهر، ضمن همدردی و تسلیت به خانواده داغدار کودک ۳ساله جان باخته بر اثر حمله سگ های بلاصاحب، گزارش لازم و اقدامات انجام گرفته از سوی معاونت خدمات شهری و مدیریت پسماند شهرداری در راستای جمع آوری و عقیم سازی سگهای بلاصاحب را به شورا ارائه کرد.

به گزارش کردپرس، از  شورای اسلامی شهر ارومیه؛ جلسه فوق العاده هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر ارومیه با دستور جلسه بررسی حادثه درگذشت کودک ۳ساله بر اثر حادثه دلخراش حمله سگ های ولگرد در منطقه شهرک شاهد برگزار شد.

 در این جلسه اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه ضمن ابراز همدردی با خانواده حادثه شهرک شاهد و تسلیت نوگل سفر کرده به این خانواده و آرزوی شکیبایی برای بازماندگان ائلسان علیزاده، ابعاد حادثه را بررسی و از شهردار، معاون خدمات شهری و مدیریت پسماند شهرداری ارومیه گزارش های لازم را خواستار شدند.

در ادامه جلسه شهردار ارومیه نیز ضمن همدردی و تسلیت به خانواده داغدار کودک ۳ساله گزارشات لازم و اقدامات انجام گرفته از سوی معاونت خدمات شهری و مدیریت پسماند شهرداری در راستای جمع آوری و عقیم سازی سگهای بلاصاحب را به شورا ارائه نمود.

اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه در ادامه ضمن تشکر از مدیرکل دادگستری و دادستان مرکز استان آذربایجان غربی در جهت پیگیری موضوع حادثه دلخراش شهرک شاهد، نظرات و پیشنهادات خود را برای جلوگیری از اتفاقات این چنینی ارائه نموده و متعهد گردیدند موضوع را تا حصول نتیجه نهایی  پیگیری و با ارائه راهکارهای لازم به مردم گزارش دهند.

گفتنی است که در این جلسه ضمن دلجویی و ابراز همدردی با خانواده داغدار مقرر گردید؛ تشدید جمع آوری سگهای ولگرد در مناطق مختلف شهر از سوی شهرداری در دستور کار قرار گیرد، پیگیری های لازم برای همکاری نهادهای زیست محیطی و دستگاه های ذیربط بنا به وظایف ذاتی در جهت حفظ جان شهروندان و جلوگیری از تکرار حوادث ناگوار از این نوع انجام شود، موضوع حادثه تلخ شهرک والدین شاهد تا حصول نتیجه نهایی و معرفی مقصران احتمالی پیگیری گردد.

پیشتر صادق توکلی مهر رییس شورای شهرستان ارومیه در خصوص حادثه مرگ کودک ٣ ساله در اثر حمله سگ های بلاصاحب گفته بود: شیوه‌نامه جمع‌آوری و نگهداری حیوانات از سطح شهر مدتی‌است که آماده شده و می‌بایست تاکنون در صحن شورا مطرح می شد، با این حال مرکز پژوهش و ریاست شورا باید عدم طرح آن را توضیح بفرمایند.

او گفته بود: شیوه مدیریت پناهگاه و میزان جدیت شهرداری در مدیریت چالش مذکور مورد سئوال جدی است و اصولاً تکالیف قانونی شهرداری به عنوان بزرگترین شخصیت حقوقی حقوق عمومی بعد از دولت در قبال مردم نباید معطل شیوه‌نامه و تقاضا و تأکید باشد خصوصاً مواردی که با جان شهروندان مرتبط است جایی برای غفلت وجود ندارد. متاسفانه در مواردی مثل حادثه اخیر، مناطق حاشیه شهر آسیب پذیرتر هستند و بیشتر در معرض چنین حوادث ناخوشایندی قرار دارند.

به گزارش کردپرس، پنجم آبان ماه یک کودک سه ساله‌ در ارومیه بر اثر گاز گرفتگی سگ‌های بلاصاحب فوت کرد.

کد خبر 2762541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha