زنگ خطر تصادفات در آذربایجان غربی/دستور دستگاه قضا برای ایمن سازی ٧ محور

سرویس آذربایجان غربی- با تدوام تصادفات روزانه و افزایش فوتی های تصادفاتی در آذربایجان غربی، دوباره هشدار و زنگ خطرها از سوی دستگاه قضا فعال شد و رییس کل دادگستری آذربایجان غربی با اشاره به وجود ٧ محور مواصلاتی حادثه خیز در استان گفت: باید ایمن سازی و اصلاح این محورها در سریع ترین زمان ممکن صورت گیرد.

به گزارش کردپرس، در سال جاری بیش از ۴۰۰ نفر در جاده های آذربایجان غربی بر اثر تصادف جان خود را از دست داده اند و روزانه شاهد حداقل ٢ تصادف یا بیشتر در جاده های نا امن استان بوده ایم.

تصادفات دلخراشی که با زنده سوختن و سقوط به دره و مرگ کودکان همراه بوده است.

اواخر مهر ماه در پی شدت گرفتن تصادفات فجیع در استان آذربایجان‌غربی و افزایش آمار فوتی ها و مصدومان ناشی از تصادفات جاده ای، رئیس کل دادگستری استان از تعیین فرصت ۲ ماهه برای کاهش تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در استان خبر داد و گفت: متولیان امر باید از تمام ظرفیت‌های استان برای انجام تکالیف مقرر قانونی بهره ببرند تا حوادث جاده‌ای به حداقل‌ میزان خود برسد.

ضرب الاجل ها و هشدارها اما راه به جای نبرد و جاده های استان همچنان قتلگاهی خونین برای مردم بودند. هنوز تبعات حادثه هولناک در آتش سوختن ٥ نفر از اعضای یک خانواده در گردنه قوشچی بین ارومیه و سلماس و ضرب الاجل های آن باقی بود که ٢٠ آبان ماه چندین خانواده در یکی دیگر از محورهای دیگر ارومیه داغدار شدند.

داغدار شدنی که ناشی از ترک فعل بود و مشخص شد اجرا نشدن مصوبه پروژه روکش جاده ارومیه- سه راهی راژان- زیوه علیرغم اختصاص یافتن ردیف بودجه ملی برای آن، جاده ای نا امن در این محور ساخته است.

با تدوام تصادفات روزانه و افزایش فوتی های تصادفاتی در شمال و مرکز و جنوب استان، دوباره هشدار و زنگ خطرها از سوی دستگاه قضا فعال شد و  رییس کل دادگستری آذربایجان غربی با اشاره به وجود ٧ محور مواصلاتی حادثه خیز در استان گفت: باید ایمن سازی و اصلاح این محورها در سریع ترین زمان ممکن صورت گیرد.

ناصر عتباتی امروز دوشنبه در جلسه شورای دستگاه های نظارتی آذربایجان غربی افزود: یکی از این محورها، جاده ارومیه – شهر جدید گلمان است که ضمن اصلاح و ایمن سازی جاده، باید روشنایی آن نیز تامین شود.

اوبا اشاره به لزوم نصب نیوجرسی در گردنه قوشچی محور ارومیه - سلماس اضافه کرد: اصلاح وایمن سازی بلوار بسیج ( ورودی ارومیه از سمت سلماس) و بلوار شهید فعال ( ورودی ارومیه از سمت مهاباد) در مرکز استان نیز باید در دستور کار جدی نهادهای مسئول باشد.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی ادامه داد: جاده ماکو از سه راه ایواغلی تا منطقه آزاد، قسمتی از جاده تکاب و جاده خوی – مرز رازی هم باید اصلاح و ایمن سازی شود تا زمینه کاهش تصادفات را فراهم کنیم.

عتباتی اظهار کرد: یکی از موضوعات و مشکلات مهم آذربایجان غربی، تصادفات درون شهری و برون شهری جاده ها و محورهای مواصلاتی حادثه خیز است که باید تدابیر کاربردی و عملی در خصوص آنها اتخاذ شود.

او تاکید کرد: : تصادفات و حوادث ناگوار به علل مختلف باید تدبیر شده و به حداقل ترین میزان خود برسند. همچنین شورای دستگاههای نظارتی در جهت کمک به مدیران برای تامین اعتبار و منابع مالی مورد نیاز اقدامات فوری را در دستور کار خود قرار داده است.

با این همه جاده های آذربایجان غربی همچنان نا امن هستند و تاکنون چندین بار از سوی رییس کل دادگستری استان دستور ضرب الاجل ترمیم و بهسازی صادر شده اما جاده ها همچنان خونین اند.

کد خبر 2763701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha