گردنه قوشچی یا گردنه مرگ/ جان باختن ٢٠ نفر بر اثر تصادف طی دو هفته!

سرویس آذربایجان غربی- فرمانده پلیس راه آذربایجان‌غربی با اشاره به فرمانده پلیس راه آذربایجان‌غربی با اشاره به افزایش ٢٠ درصدی جانباختگان تصادفات رانندگی در استان گفت: یکی از مسیرهای پر تصادف استان محور گردنه قوشچی است، که در آبان ماه جاری، تنها در این مسیر ۲۰ نفر جان خود را از دست داده اند.

به گزارش کردپرس، سرهنگ رضا پناهی مقدم روز سه‌شنبه در جلسه کمیسیون ایمنی حمل و نقل آذربایجان‌غربی با اشاره به جان باختن ۳۷۱ نفر در جاده‌های استان براثر تصادف در سال جاری افزود:جان باختگان سوانح رانندگی در جاده های استان طی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است.

او ادامه داد: ۲۲۵ نفر از فوتی‌های تصادفات جاده ای در سال جاری مربوط به سرصحنه بوده که نشان دهنده شدت برخورد است.

فرمانده پلیس راه آذربایجان‌غربی با بیان اینکه یکی از مسیرهای پر تصادف استان محور گردنه قوشچی است، اضافه کرد: در آبان ماه جاری، ۱۰ فقره تصادف در این محور رخ داده که بر اثر آن ۲۰ نفر جان خود را از دست داده اند.

سرهنگ پناهی‌مقدم با اشاره به مقایسه آمار این ماه با آبان سال گذشته اظهار کرد: میزان تصادفات و فوتی‌ها در این محور نسبت به آبان سال قبل ۵۰ درصد افزایش یافته است.

معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار آذربایجان‌غربی نیز دراین جلسه گفت: برای اجرای سریع‌تر طرح‌های راه وشهرسازی وحمل ونقل جاده‌ای دراستان باید پیگیری‌های لازم انجام شود.

یاسر رهبردین با اشاره به اصلاح برخی نقاط حادثه خیز استان ازجمله گردنه قوشچی افزود: برای بهبود ایمنی این گردنه ضروری است تا درهفته آینده نشست مدیران دستگاه‌های اجرایی همراه فرمانداران سلماس و ارومیه برگزار شود تا ضمن احصای مشکلات، اقدام به رفع موانع جهت بهبود آن کنیم.

کد خبر 2762943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha