شهردار سابق ارومیه به ٢٠ سال حبس محکوم شد

سرویس آذربایجان غربی- رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از صدور حکم قطعی پرونده فساد در شهرداری سابق ارومیه و حکم ٢٠ سال حبس برای شهردار وقت خبر داد.

بە گزارش کردپرس، ناصر عتباتی بیان کرد: در این حکم شهردار وقت علاوه بر ۲۰ سال حبس قطعی به انفصال دائم از خدمات دولتی، جزای نقدی و رد مال محکوم شد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی افزود: جرایم ارتکابی شهردار سابق ارومیه ارتشاء، اختلاس، تضییع اموال شهرداری و سوء استفاده از مقام و موقعیت شغلی برای جلوگیری از اجرای قوانین مملکتی است.

عتباتی ادامه داد: شهرداران وقت مناطق، مدیران حوزه‌های پیشگیری از تخلفات ساختمانی و سایر متهمان نیز به تناسب رفتارهای مجرمانه به مجازات‌های حبس، انفصال از خدمات دولتی، جزای نقدی و رد مال محکوم شده اند.

محمد حضرت پور طلاتپه، شهردار  پیشین ارومیه، دی ماه سال ١٣٩٩ علاوه به عنوان شهردار ارومیه همراه با چندین شهردار منطقه و مدیران میانی در مجموعه مدیریت شهری توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) به دلیل اتهام فساد در مدیریت شهری ارومیه دستگیر شده بودند.
دادگاه رسیدگی به اتهامات حضرت پور، شهردار اسبق  ارومیه و بیش از ۸۰ نفر از متهمین این پرونده، از ٢٨ آبان ماه  سال گذشته در ساختمان دادگستری آذربایجان غربی آغاز شد.کیفرخواست متهمان در اردیبهشت ماه سال ١٤٠١ صادر شد و بنا بر اعلام رئیس شورای قضایی آذربایجان غربی؛ «اتهامات اصلی این افراد شامل ارتشاء، اختلاس و تضییع حقوق بیت المال است که پس از تفهیم اتهام و جمع آوری ادله و مدارک و دلایل مکفی منجر به صدور قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست شده است و وفق مقررات با صدور کیفرخواست متهمینی که قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست آنها بر اساس قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری صادر شده است و از سمت خود تعلیق خواهند شد».
پرونده ایی که دادستان عمومی و انقلاب ارومیه آن را بیش از ۲۵ جلد و حجیم ، گسترده خوانده بود. عجیب تر آنکه در زمان بازداشت حضرت پور به عنوان شهردار ارومیه، او مدیریت شهری را از زندان عهده دار بود و شورای شهر جرات استیضاح شهردار بازداشت شده را به خود راه نداد! تا اینکه با وساطت استاندار سابق اعلام شد حضرت پور تقاضای بازنشستگی خود را تقدیم استاندار آذربایجان‌غربی کرد!!

نکته دیگر اینکه در زمان پیش ثبت نام کاندیداتوری انتخابات مجلس شورای اسلامی شهردار سابق ارومیه که در دوره مدیریتش حاشیه ساز شد و حتی به اتهامات عدیده مالی هم بازداشت شده بود، برای نمایندگی مجلس از ارومیه ثبت نام کرده بود!

کد خبر 2765572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha