فرماندار ارومیه: مصوبه تغییر شهردار در هیئت تطبیق بررسی می شود

فرماندار ارومیه گفت: مصوبه اخیر شورای شهر ارومیه درباره تغییر شهردار در نخستین جلسه هیئت تطبیق شهرستان بررسی خواهد شد.

به گزارش کردپرس، غلامحسین عماری سه شنبه شب در حاشیه جلسه بررسی اعتبارات تملک دارایی های(عمرانی) شهرستان ارومیه در مورد مصوبه اخیر شورای شهر ارومیه پیرامون تغییر و تحول شهردار ارومیه اظهار کرد: این مصوبه هم باید در هیات تطبیق شهرستان متشکل از نمایندگان وزارت کشور، دادگستری و شورای اسلامی استان، طرح و بررسی شود.

او اضافه کرد: با توجه به اینکه این مصوبه، ظهر امروز(سه شنبه) به فرمانداری واصل شده، در مدت زمان قانونی و اولین جلسه هیات تطبیق شهرستان مطرح خواهد شد.

فرماندار ارومیه با اشاره به اینکه در صورت انطباق مصوبات با قوانین مربوطه، مصوبه تایید و برای اجرا به شورای شهر ابلاغ می شود، ادامه داد: در صورتی که مصوبات در هیات تطبیق، با قوانین موضوعه مطابقت نداشته باشد، مورد تایید قرار نخواهد گرفت و در ادامه در صورت اصرار اعضای شورای شهر ، مصوبه به منظور بررسی در مراجع بالادست که هیات حل اختلاف استان است، ارسال خواهد شد.

عماری با قدردانی از اصحاب رسانه و آحاد شهروندان درخواست کرد تا زمان اعلام نتیجه هیات تطبیق مصوبات شهرستان از هرگونه نشر و انعکاس موضوع در فضای مجازی جامعه به منظور حفظ آرامش اجتماعی شهروندان دقت لازم را لحاظ کنند.

گفتنی است؛ روز گذشته ٢٤ مهر ماه، ٧ عضو شورای شهر ارومیه در اقدامی عجیب شهردار این شهر را برکنار و سرپرست جدیدی را برای آن انتخاب کردند این در حالی است که چهار عضو دیگر شورای شهر با این موضوع مخالف بوده و در جلسه هم حضور نداشتند.

کد خبر 2776470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha