درگاه ثبت لیستها و اسامی ائتلافها برای شرکت در انتخابات پارلمانی کردستان فعال نشده‌ است

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق اعلام کرد درگاه ثبت لیست و اسامی ائتلافها برای شرکت در انتخابات فعال (افتتاح) نشده است.

به گزارس کردپرس به نقل از رسانه خبری روداو، جومانه غلای سخنگوی کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق به شبکه رسانه‌ای روداو اعلام کرد تاکنون شورای کمیساریای انتخاباتی هیچگونه تصمیمی در خصوص افتتاح درگاه ثبت لیست و اسامی ائتلافها و نامزدهای انتخاباتی برای شرکت در انتخابات پارلمانی کردستان اتخاذ نکرده و هیچ زمان مشخصی را به این منظور تعیین نکرده است.

سخنگوی کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق در ادامه افزود افتتاح درگاه ثبت لیست و ائتلاف و اسامی نامزدها در حوزه اختیار شورای کمیساریا است و این شورا تا کنون در این زمینه تصمیمی اتخاذ نکرده است.

در خصوص این موضوع روز سه شنبه دکتر هیمان تحسین مدیر کل موسسات حزبی و سازمانهای سیاسی کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق به روداو اعلام کرد در حال حاضر مشغول آماده‌سازیهای نهایی برای برگزاری انتخابات پارلمانی کردستان هستیم و درباره جدول موقت انتخاباتی تصمیم گیری شده است، قرار است در پنجم ژوئن درگاه ثبت لیست اسامی ائتلافها و نامزدهای انتخابات پارلمانی کردستان افتتاح شود که این روند به مدت ۱۰ روز ادامه دارد.

هیمان تحسین افزود اکنون منتظر تصمیم رئیس اقلیم کردستان در خصوص صدور حکم ریاستی اقلیم کردستان هستیم تا تاریخ انتخابات تعیین شود.

کد خبر 2771375

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha