عدم  پاسخگویی بغداد به بمباران مکرر شمال عراق توسط ترکیه، نمایانگر ضعف دولت فدرال است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- وعد القدو، نماینده استان نینوا درمجلس عراق با انتقاد از عدم  پاسخگویی بغداد به بمباران مکرر شمال عراق توسط ترکیه، این مسئله را نمایانگر ضعف دولت فدرال دانست.

به گزارش کردپرس، وعد القدو، نماینده استان نینوا درمجلس عراق، درگفتگو با خبرگزاری «المعلومه» با بیان اینکه دولت فدرال عراق نه از راههای  نظامی و نه از راههای دیپلماتیک قادر به پاسخگویی به بمباران مکرر شمال عراق توسط ترکیه نیست، گفت: ضعف بغداد و عدم هماهنگی با دولت اقلیم کردستان باعث می‌شودکه دولت فدرال نتواند به این تجاوزات ترکیه پاسخ دهد.

وعد القدو، با اشاره به اینکه برای پایان دادن به تجاوزات ترکیه به خاک عراق باید صفوف عراقی ها را متحد و از دولت مرکزی کاملا" حمایت کنیم، افزود: تجهیز نیروهای نظامی عراق متناسب با چالش هایی که کشور در مناطق درگیری ها با  آن ها روبرو است، ضروری است.

وی با تاکید براینکه تلاش  برای حل مسئله حزب کارگران کردستان اکنون بسیارضروری است، زیرا ترکیه از آن به عنوان دستاویزی برای حملات خود به خاک عراق استفاده می کند، تصریح کرد: حضور نیروهای حزب کارگران کردستان  فقط به عراق محدود نمی شود، بلکه این نیروها در ترکیه، ایران و سوریه نیز حضور دارند.

کد خبر 2772085

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha