حضور ترکیه در مناطق آمیدی و بادینان تهدید بزرگی علیه اقلیم کردستان است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- مسئول شاخۀ دهوک حزب زحمتکشان کردستان در اظهاراتی گفت: حضور ترکیه در منطقۀ بادینان تهدید بزرگی علیه اقلیم کردستان به شمار می آید.

به گزارش کردپرس به نقل از هاولاتی، سگوان ارتیسی، مسئول شاخۀ دهوک حزب زحمتکشان کردستان دربارۀ تجاوزهای ترکیه در شهر آمید و مناطقی از بادینان گفت: حضور ترکیه در منطقۀ بادینان تهدید بزرگی علیه اقلیم کردستان به شمار می آید و جز از طریق زور، بسیار بعید است که ترکیه از این مناطق خارج شود زیرا ترکیه دولتی است که بر مبنای تجاوز به حیات خود ادامه می دهد.

این مسئول حزب زحمتکشان معتقد است، اگر احزاب صاحب قدرت منافع خود را کنار بگذارند و یکصدا و یک دست شوند و مسألۀ ملی را طرح کند، قادر خواهند بود که از تجاوزهای ترکیه ممانعت کنند. اما احزاب، به خاطر منافع خودشان، یکدیگر را متهم می کنند.

ارتیسی تصریح کرد: ترکیه در سطح خاورمیانه، دولتی متجاوز است. دولتی است که بر بنیاد تجاوز به حیات خود ادامه می دهد. همچنین ترکیه هر جایی را که اشغال کند به آسانی آن را رها نخواهد کرد، فرهنگ، هنر و زبان خود را بر منطقۀ اشغال شده تحمیل خواهد کرد.

شایان ذکر است، چند روزی است که ارتش ترکیه به نحوی گسترده، لشکرکشی و تحرکاتش را در مناطق شهر آمید و بادینان افزایش داده است. دولت اقلیم کردستان در برابر این لشکرکشی ترکیه، سکوت اختیار کرده است.

کد خبر 2772243

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha