آمار تعداد نامزدهای ششمین دوره انتخابات پارلمان کردستان

نمودار آماری ذیل تعداد نامزدهای ثبت‌نام شده در انتخابات پارلمانی کردستان را در چهار حوزه اصلی اقلیم کردستان نشان می‌دهد.

به گزارش کردپرس، در انتخابات آتی پارلمان کردستان که بنا به اعلام کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق در ۲۰ اکتبر سال جاری برگزار می‌گردد، ۱۱۵۳ نفر برای کرسی های عمومی و ۳۸ نفر برای برای کرسی اقلیت ها نامزد شده‌اند.

آمار تعداد نامزادهای کرسی های عمومی پارلمان در چهار استان اربیل، دهوک، سلیمانیه و حلبچه بدین شرح است؛ سلیمانیه با ۵۰۷ نامزد کرسی‌های عمومی بیشترین تعداد نامزدها را به خود اختصاص داده و بیشترین رقابت را در بین حوزه های انتخابیه شاهد است، اربیل با ۳۷۴ نامزد کرسی‌های عمومی در رتبه دوم و دهوک با ۲۱۸ کاندید در رتبه سوم نمودار قرار دارد و در آخر استان حلبچه با ۳۷۴ نامزد در جایگاه چهارم قرار دارد.

آمار تعداد نامزدهای کرسی اقلیتها نیز به این صورت است:

اربیل: ۲۱ نامزد کرسی اقلیت برای 2 کرسی

سلیمانیه: ۹ نامزد کرسی اقلیت برای 2 کرسی

دهوک: ۸ نامزد کرسی اقلیت برای یک کرسی

حلبچه: فاقد کرسی اقلیت

شایان ذکر است پارلمان آتی اقلیم کردستان متشکل از ۱۰۰ کرسی خواهد بود، بدین صورت که از ۳۴ کرسی اربیل، ۱ کرسی برای اقلیت مسیحی و ۱ کرسی برای ترکمان خواهد بود، از ۲۵ کرسی دهوک نیز، ۱ کرسی به اقلیت مسیحی اختصاص داده می‌شود، برای حوزه حلبچه نیز ۳ کرسی درنظر گرفته شده که هیچ یک از آنها به اقلیتهای قومی و مذهبی اختصاص نیافته است.

کد خبر 2775771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha