بیش از 17 سال از 19 سال حکمرانی اقلیم، پست نخست‌وزیری در اختیار یک خاندان است

قباد طالبانی معاون نخست وزیر اقلیم کردستان اعلام کرد در مدت 19 سال حمکرانی مشترک پست نخست وزیری  17 سال و نیم در اختیار یک خاندان است و افزود اگر مردم از این شیوه حکمرانی ناراضی هستند، اتحادیه میهنی کردستان یک آلترنانیوی در فرهنگ و تجربه حکمرانی است.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری خندان، قباد طالبانی معاون نخست وزیر دولت اقلیم کردستان در یک مصاحبه مطبوعاتی در شهر سلیمانیه اعلام کرد حمکرانی چند سال گذشته اقلیم کردستان در سطح مطالبات مردم کردستان نبوده است، این انتخابات نیز فرصتی برای تغییر این شیوه حکمرانی و همچنین اصلاح و توازن حاکمیت و ارائه خدمات رسانی به همه شهرها و شهرستانهای کردستان است.

وی اشاره کرد: شرایط اتحادیه میهنی خوب است و این حزب آرای خوبی کسب خواهد کرد. اما باید برای کسب بیشترین آرا و ایجاد این  باور در نزد مردم "که حزبی هست که وضعیت حکمرانی را اصلاح خواهد کرد" فعالیت کند.

قباد طالبانی تصریح کرد حزبی هست که در مدت 19 سال حکمرانی مشترک، سکان دولت را در دست داشته‌ است، پست نخست وزیری مدت 17 سال و نیم در اختیار یک خاندان بوده است.

وی افزود این 17 سال و نیم آنها را با یک سال و نیم اتحادیه میهنی کردستان مقایسه کنید، همه مردم کردستان به یاد دارند که کدام حزب به آنها خدمت کرده است و اگر نسبت به شیوه حکمرانی معترض هستند به دنبال جایگزین باشند. حال این جایگزین چه احزاب اپوزیسیون باشند چه حزبی که در زمینه فرهنگ و تجربه حکمرانی آگاه است.

قباد طالبانی در ادامه اشاره کرد در زمان تبلبغات انتخاباتی تخلفاتی روی داده است و نامزدهای ما مورد تهدید قرار گرفته‌اند دوستان ما در حزب دمکرات کردستان که خواستار برگزاری تبلیغات آرامی هستند باید قبل از هر چیز خود مقید به این خواسته خود باشند.

کد خبر 2775820

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha