آغاز ثبت نام دانش آموزان از اول خرداد ماه/ثبت نام از طریق سامانه الکترونیکی انجام می شود

سرویس کردستان - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان ضمن تشریح شیوه نامه ثبت نام دانش آموزان در سال تحصیلی 1401-1400 گفت: ثبت نام دانش آموزان به شیوه غیر حضوری و از طریق سامانه سیدا انجام می شود.

به گزارش کُرد پرس، صدیقه عبدالهی در نشست شورای معاونین اداره کل، با بیان اینکه دستورالعمل اجرایی ثبت نام دانش آموزان با توجه به سیاست کاهش تمرکز و تفویض اختیار و در نظر گرفتن شرایط خاص مواجهه با ویروس کرونا و رعایت اصل تکریم و کرامت انسانی و حفظ احترام والدین و فرزندان آنان به استان ها ابلاغ شده است، اظهار کرد: نکته متمایز از سنوات گذشته در دستورالعمل، ثبت نام به شیوه غیر حضوری می باشد که از طریق سامانه الکترونیکی انجام می شود و در مناطقی کم برخوردار و فاقد زیر ساخت اینترنتی از طریق سیستم نوبت دهی به منظور پیشگیری از ازدحام خانواده ها و دانش آموزان انجام می شود.

وی با بیان اینکه ثبت نام الکترونیکی دانش آموزان از اول خرداد آغاز و تا پایان مرداد 1400 انجام خواهد شد، افزود: اولیای دانش آموزان می توانند با ورود به سامانه سیدا و درگاه پادا به نشانی http://pada.medu.ir نسبت به ثبت نام فرزندان خود اقدام کنند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان ادامه داد: اولیا می توانند مدارک مورد نیاز ثبت نام دانش آموزان را در این سامانه بار گذاری کنند و نیاز به حضور خانواده ها در مدارس نیست.

عبدالهی یادآور شد: ثبت نام دانش آموزان میان پایه در مدرسه محل تحصیل به صورت خودکار انجام می شود و ثبت نام دانش آموزانی که مدرسه و مقطع تحصیلی آنان تغییر می کند نیز از طریق سامانه پادا انجام خواهد شد و سامانه درخواست خانواده ها را برای ثبت نام در مدرسه بررسی و نتیجه را به آنها اعلام خواهد کرد.

وی با بیان اینکه دانش آموزان پایه های مختلف تحصیلی بعد از اعلام نتایج امتحانات می توانند ثبت نام خود را انجام دهند، بیان کرد: ثبت نام اولیه کلاس اولی ها از یکم خرداد به صورت حضوری انجام خواهد شد و بعد از مراجعه دانش آموزان به پایگاه های سنجش ثبت نام آنها قطعی خواهد شد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان همچنین به شرایط ثبت نام نوآموزان در پیش دبستانی و اول ابتدایی نیز اشاره کرد و گفت: دانش آموزان چهار سال تمام در پیش دبستانی یک و دانش آموزان پنج سال تمام در پیش دبستانی دو و دانش آموزان شش سال تمام باید در کلاس اول ثبت نام شوند.

عبدالهی برگزاری هر گونه آزمون ورودی و مصاحبه و شرط معدل برای ثبت نام در مدارس دولتی را ممنوع اعلام کرد و اظهار کرد: در زمان ثبت نام نیز مدارس صرفا می توانند هزینه کتاب های درسی و بیمه درمانی را از دانش آموزان اخذ کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، ابلاغ دستور العمل اجرای ثبت نام به شهرستانها و مناطق تابعه استان، تهیه و بارگذاری فایل های آموزشی راهنمای ثبت نام در سامانه و گروه مدیران مدارس در شاد، ابلاغ دستورالعمل ثبت نام به تفکیک هر دوره تحصیلی، اطلاع رسانی در زمینه ثبت نام از طریق سایت اداره کل و رسانه های گروهی استان و ضرورت هماهنگی با ستاد کرونا جهت بهرمندی از دستورالعمل های بهداشتی به منظور حفظ سلامت دانش آموزان و والدین را از مهم ترین اقدامات ستاد ثبت نام استان بر شمرد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان ادامه داد: صدور ابلاغ اعضای ستاد استانی نظارت بر ثبت نام دانش آموزان، تهیه فلوچارت ثبت نام دانش آموزان و ارسال به شهرستان ها و مناطق، تدوین برنامه بازدید و نظارت حضوری و غیر حضوری بر فرایند ثبت نام، تهیه چک لیست هایی جهت بازدید اعضای ستاد ثبت نام استان و شهرستان ها، بهره گیری از ظرفیت شبکه شاد در اطلاع رسانی و راهنمایی اولیا دانش آموزان جهت انجام فرآیند ثبت نام، تعیین پایگاه های سنجش به میزان مورد نیاز و اطلاع رسانی در این راستا در مورد شروع برنامه سنجش، پیگیری ثبت نام حداکثری دانش آموزان میان پایه به منظور جلوگیری از بازماندگی از تحصیل توسط مدیران مدارس و فراهم کردن زمینه کاهش استرس و نگرانی خانواده ها به ویژه برای دانش آموزان در دوره های مختلف را از دیگر اقدامات ستاد ثبت نام بوده است.

عبدالهی در ادامه با تاکید بر ضرورت پاسخگویی به ابهامات احتمالی از طریق سامانه پاسخگویی به شکایات و اتمام ثبت نام دانش آموزان حداکثر تا تاریخ 31 مرداد ماه سال 1400، یادآور شد: دریافت هرگونه وجه در زمان ثیت نام غیر از بهای کتب درسی و بیمه حوادث ممنوع است.

وی تهیه و ارسال گزارش روند ثبت نام دانش آموزان از طریق سامانه سیدا به تفکیک مقاطع به شهرستان ها و مناطق به صورت هفتگی در ایام ثبت نام، ارسال دستورالعمل ثبت نام دانش آموزان در مدارس هیئت امنایی، اعلام شماره تلفن و مشخصات اعضای ستاد ثبت نام استان و آدرس سامانه پاسخگویی به شکایات و ارائه توصیه های اجرایی در خصوص تضمین پوشش تحصیلی کامل دانش آموزان به مدیران مدارس را از دیگر اقدامات ستاد ثبت نام استان اعلام کرد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان گفت: مدیران مدارس، نو آموزان پایه اول فاقد تجربه پیش دبستانی را شناسایی نمایند تا در اسرع وقت شهرستانها و مناطق کلاسهای آمادگی بهار و تابستانی را برای نوآموزان تشکیل دهند .

عبدالهی با بیان اینکه ثبت نام دانش آموزان در مدارس نمونه دولتی و استعدادهای درخشان و شاهد براساس قوانین و مقررات ابلاغی انجام شود، اظهار کرد: مدارس غیر دولتی موظف هستند هنگام ثبت نام، پوستر نرخ شهریه مصوب ابلاغی را در محل ثبت نام و در معرض دید اولیا قرار دهند.

وی افزود: ثبت نام مدارس شاهد نیز در سامانه سیدا و بر اساس امتیازات و شرایط و ضوابط ابلاغی انجام خواهد شد.

کد خبر 9928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha