پدر یک زندانی کُرد ترکیه در حسرت دیدار فرزندش جان سپرد

سرویس ترکیه - ویسی دمیر به علت کهولت و بعد مسافت 15 سال نتوانست با پسر زندانیش ملاقات کند.

به گزارش کردپرس، ویسی دمیر 74 ساله پدر فریدون دمیر، زندانی سیاسی کُرد، اهل منطقه سوروچ اورفا، پس از 15 سال محرومیت از دیدار فرزندش، به دلیل ابتلا به سرطان درگذشت.

بنا بر خبر مزوپوتامیا، فریدون دمیر در سال 1993 در آدانا دستگیر شد. او به اتهام «عضویت در سازمان تروریستی» از سوی دادگاه به حبس ابد محکوم شد. اتهامی که هیچگاه اثبات نشد. فریدون به زندان آنتالیا منتقل شد و پدر و مادر او به دلیل سالمندی و دوری مسافت از 15 سال پیش تا کنون دیگر نتوانستند به دیدار او بروند.

ویسی پدر 74 ساله فریدون، مدتی پیس در یک مصاحبه گفته بود: «من باور دارم که در ترکیه عدالت وجود ندارد. دیگر بس است. پسرم را آزاد کنید.»

ویسی دمیر در محله ماروسی (دینلجه) در سوروچ اورفا به خاک سپرده شد اما دادستانی ترکیه هنوز درخواست فریدون را برای شرکت در خاکسپاری پدرش مورد بررسی قرار نداده است.

گفتنی است، تعداد زیادی از زندانیان سیاسی کُرد که به دلایل ثابت نشده و اغلب با شهادت شاهدان ناشناس که نام و نشانی از آنها در پرونده ها نیست، زندانی شده اند، معمولا در شهرهایی بسیار دورتر از محل سکونت خانواده شان زندانی می شوند تا امکان رفت و آمد و دیدار با خانواده خود را نداشته باشند. بسیاری از پدرها و مادرهای این زندانیان که معمولا ساکن روستاهای دور افتاده هستند و در فقر مالی به سر می برند، بدون دیدار فرزندان خود چشم از جهان می بندند.

کد خبر 18651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha