دیدار روسای حزب اتحاد اسلامی کردستان و جماعت عدالت کردستان و گفتگو در خصوص نتایج انتخابات

دبیر کل حزب اتحاد اسلامی کردستان و رئیس حزب جماعت عدالت کردستان با هم دیدار کردند و در خصوص برخی موضوعات از جمله نتایج انتخابات پارلمان کردستان با هم به گفتگو پرداختند.

به گزارش کردپرس، به نقل از دراومیدیا، روز دوشنبه ۲۸ اکتبر ۲۰۲۴ صلاح‌الدین بهاالدین دبیر دبیرکل حزب اتحاد اسلامی کردستان با علی باپیر رئیس حزب جماعت عدالت کردستان دیدار کرد.

براساس بیانیه دفتر دبیرکل حزب اتحاد اسلامی در این دیدار اوضاع داخلی عراق، جنگ غزه و نتایج انتخابات پارلمانی کردستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دو طرف در آغاز نشست، اتفاق نظر داشتند: «منطقه به سرعت درحال تغییر است و باید مسئولانه به این وضعیت بنگریم، ما روزانه شاهد شهادت و مجروح شدن مسلمانان غزه‌ هستیم و رژیم صهیونیستی بسیار بی‌رحمانه ویرانی‌ها به بار می‌آورد و جامعه جهانی نیز با سکوت خود در قبال این تجاوزات نقش نظاره‌گر را ایفا می‌کند».

در بخش دیگری از این دیدار، موضوع انتخابات پارلمان کردستان و نتایج آن مورد بحث و گفتگو لازم قرار گرفت.

سایت خبری خندان نوشته است که بر اساس بیانیۀ شورای عالی جماعت عدالت کردستان، در این دیدار، دو طرف اتفاق نظر داشتند که نتایج اعلام شدۀ انتخابات ششمین دورۀ پارلمان کردستان، منعکس کنندۀ پایگاه رأی و حجم واقعی کرسیهای این دو حزب در پارلمان کردستان نیست و در انتخابات، تقلب صورت گرفته است».

شایان ذکر است پیشتر جماعت عدالت کردستان اعلام کرده بود که به دلیل تقلب صورت گرفته، در پارلمان کردستان شرکت نخواهد کرد.

 شوان رابر، عضو شورای عالی حزب جماعت عدالت کردستان اعلام کرد: «شورای رهبری حزب جماعت عدالت با اکثریت آرا تصمیم گرفته است که در پارلمان شرکت نکند، هیچ تغییری در این تصمیم ایجاد نشده و همان‌گونه اجرا خواهد شد».

اظهارات شوان رابر در حالی است که پیشتر جماعت عدالت کردستان به صورت رسمی اعلام کرده بود که به دلیل «محرز شدن تقلب در انتخابات ششمین دورۀ پارلمان کردستان و کاهش کرسیهای این حزب از 7 کرسی به 3 کرسی» در این پارلمان مشارکت نخواهند کرد اما روز گذشته اخباری غیررسمی در برخی از رسانه های کردی منتشر شد که جماعت عدالت کردستان از تصمیم خود منصرف شده و در پارلمان شرکت خواهد کرد. 

اظهارات شوان رابر عضو شورای عالی جماعت عدالت کردستان پاسخی به شایعات و اخبار رسمی مبنی بر پشیمان شدن حزب از عدم مشارکت در پارلمان ششم بوده است.

کد خبر 2776985

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha