سفیر آمریکا در عراق: از تلاشهای نچیروان بارزانی سپاسگزاریم و امیدواریم برگزاری انتخابات پارلمان کردستان دیگر به تعویق نیفتد

سرویس عراق و اقلیم کردستان_سفیر آمریکا در عراق اعلام کرد کشورش از تعیین تاریخ برگزاری انتخابات ششمین دوره پارلمان کردستان استقبال می‌کند و ضمن اظهار تشکر از زحمات رئیس اقلیم کردستان برای انجام این امر، از دولت اقلیم کردستان خواست تا سلامت انتخابات را تضمین کند.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری روداو، «الینا رومانوسکی» سفیر آمریکا در عراق با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس از تعیین تاریخ برگزاری انتخابات پارلمانی کردستان که قرار است در ۲۰ اکتبر سال جاری میلادی برگزار شود، استقبال کرد و از دولت اقلیم کردستان خواست تا سلامت این انتخابات را تضمین کند.

رومانوسکی ضمن تشکر از زحمات نچیروان بارازنی رئیس اقلیم کردستان در این زمینه، در پیام خود نوشت: برگزاری انتخابات پارلمانی کردستان چندین بار به تعویق افتاد، امیدواریم در راستای ایجاد منطقه‌ای دمکراتیک دیگر چنین اتفاقی رخ ندهد.

روز چهارشنبه گذشته دلشاد شهاب سخنگوی ریاست اقلیم کردستان اعلام کرد نچیروان بارزانی تاریخ ۲۰۲۴/۱۰/۲۰ را برای برگزاری انتخابات تعیین کرده است پس از آن کمیسیون انتخابات عراق نیز ضمن تایید دریافت حکم ریاستی اقلیم کردستان، آمادگی خود را برای اداره این امر در این تاریخ اعلام کرد.

اعلام زمان برگزاری انتخابات تمجید محمد شیاع سودانی نخست وزیر عراق و کشور آمریکا و اروپا و تعدادی دیگر از کشورها و فرستاده‌های آنها در عراق را به دنبال داشت.

در تاریخ ۹ اکتبر سال ۲۰۲۲ پارلمان کردستان با اکثریت آرای نمایندگان مهلت فعالیت ششمین دوره پارلمانی را تا پایان سال ۲۰۲۳ تمدید کرد در حالی که دوره پنجم فعالیت پارلمان در تاریخ ۶ نوامبر ۲۰۲۳ به پایان رسیده بود.

در ۳۰ ماه مه سال ۲۰۲۳ دادگاه فدرال به دلیل غیرقانونی بودن تمدید فعالیت  پارلمان کردستان  آن را لغو  کرد.

کد خبر 2772216

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha