عضو ارشد اتحادیه میهنی کردستان:  تا وقتی که انشقاق موجود میان احزاب کردستانی رفع نگردد هرگز منتظر حل بحرانهای موجود نباشید

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ عضو ارشد اتحادیه میهنی کردستان اعلام کرد با وجود انشقاق میان احزاب سیاسی کردستان هرگز پیش بینی حل بحرانها و مشکلات پیش روی اقلیم کردستان را نکنید بلکه شرایط و وضعیت سختری در انتظار است.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری خندان، حاکم قادر عضو ارشد اتحادیه میهنی کردستان در یک سمینار  پزشکی اعلام کرد باید به مهاجرت جوانان به خارج از کشور خاتمه داده شود این امر مستلزم تامین رفاه و زندگی شایسته برای آنان است و وظیفه دولت اقلیم کردستان است که موضع جدی خود را در خصوص مهاجرت جوانان اتخاذ کند و فرصتهای مناسب شغلی و شرایط استخدام آنها را در ادارات بر اساس نیاز فراهم کند.

حاکم قادر اشاره کرد فاصله گرفتن احزاب سیاسی از یکدیگر به همان اندازه ساختار اقلیم کردستان را تضعیف کرده است و عامل اعمال فشار بیشتری بر اقلیم کردستان و ایجاد بحرانهای وسیعتری برای مردم کردستان است. متاسفانه احزاب سیاسی فراموش کردن که هر زمان همگرایی در میان آنها وجود داشته است صاحب دستاوردهای بزرگی شده‌اند، و شرایط معیشتی مردم کردستان خوب بوده است، برعکس هر زمان که دچار انشقاق و تفرقه شده‌اند مستقیما شرایط معیشتی مردم را بدتر شده است، اگر انشقاق عمیق موجود میان احزاب سیاسی حل نگردد هرگز منتظر حل شرایط فعلی نباشید.

وی تصریح کرد تنها راه رهایی از این بحرانها گفتگو و مذاکره و برقراری همگرایی و توافق اساسی میان احزاب کردستانی در راستای اجرای طرحی مشترک استراتژیک میهنی و قومی است. باید احزاب سیاسی به خصوص حزب ما و حزب دمکرات کردستان از تاریخ درس بگیریم در غیر این صورت تاریخ به خود خود تکرار خواهد شد، در هر صورت تاوان این موضوع را مردم کردستان خواهند پرداخت.

حاکم قادر اشاره کرد اکنون که تاریخ جدیدی برای برگزاری انتخابات تعیین شده است باید همه تمهیدات لازم را برای برگزاری انتخاباتی به موقع و پاک و سالم و مدرن و به دور از هر گونه دخالتی فراهم کنند.

کد خبر 2772251

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha